تاریخ : 1399,سه شنبه 10 تير13:16
کد خبر : 361717 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

حسن تفتیان از بلاتکلیفی المپیکی‌ها می‌گوید

سریعترین مرد ایران می‌گوید با بازگشایی مجموعه‌های ورزشی تمرکز و حساسیت مسئولان به سمت فوتبال رفت و به سایر رشته‌ها از جمله المپیکی‌ها توجه لازم نشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سریعترین مرد ایران به شروع تمرینات خود پس از بازگشایی مجموعه‌های ورزشی اشاره کرد و به ایسنا گفت: نزدیک به دو ماه است که ورزشگاه‌ها باز شده‌اند و من هم در ورزشگاه آفتاب انقلاب به صورت انفرادی تمرین می‌کنم. البته اردویی تقریبا ۱۰ روزه هم در مشهد داشتم.

ورزشکار المپیکی ایران در ماده دوی ۱۰۰ متردر مورد بررسی برنامه‌های خود توسط فدراسیون گفت: با آقای مبینی(سرپرست فدراسیون دوومیدانی) در مورد برگزاری اردو و دنبال کردن جدی‌تر تمریناتم، صحبت کرده‌ام و علاوه بر اردوی مشهد، ‌درخواست شرکت در مسابقات دایموند لیگ، چند مسابقه بین‌المللی و اردوی خارجی زیر نظر مربی فرانسوی‌ام داشتم که نظرش مساعد بود و قول حمایت ۱۰۰ درصد داد اما هنوز اردویی تشکیل نشده است. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

او در این مورد افزود: درخواستم این بود که اردوی داخل کشورم از بیستم خرداد شروع شود که نظر آقای مبینی هم مساعد بود اما تصمیم بر این شد که تا زمان طرح موضوع در شورای فنی منتظر خبر فدراسیون باشم. من هم اردویی ۱۰ روزه در مشهد برگزار کردم و به تهران برگشتم.

تفتیان درمورد پایان قرارداد مربی فرانسوی خود گفت: از آنجایی که قرارداد مربی‌ام تمام شده با او در ارتباط نیستم. تقریبا اواخر سال گذشته و بعد از اردوی فرانسه بود که قراردادمان تمام شد و هنوز قرارداد جدید نبسته‌ایم. درخواست تمدید داده‌ام تا زیر نظر مربی‌ام کار کنم. از طرفی پنج مسابقه بین المللی هم در نظر دارم که شرکت کنم.

او در مورد مسابقات برون مرزی مد نظر خود بیان کرد: مسابقات از ۲۱ مرداد ماه شروع می‌شود و تا ۳۰ شهریور ادامه دارد که در سطوح مختلف دایموند لیگ، ورلد چلنج و بین المللی است.

تمرکز مسئولان روی فوتبال است

این دونده در مورد تاثیر تعطیلی فعالیت‌های ورزشی بر آمادگی و برنامه‌ریزی خود گفت: خیلی تاثیرگذار بود، مخصوص اینکه وقفه‌ای سه ماهه و طولانی مدت ایجاد شد. علاوه بر این مسئولان بعد از بازگشایی باشگاه‌ها، برخلاف تصورم بیشتر به فوتبال و شروع لیگ این رشته اهمیت دادند، در حالی که به سایر رشته‌ها توجه لازم را از نظر بحث سلامتی، گرفتن تست، برگزاری اردوها و سروسامان دادن به مسابقات نکردند.

او در ادامه افزود: استادیوم‌های دوومیدانی از خرداد ماه باز شده‌اند و تمریناتم را به صورت شخصی پیش می‌برم. فدراسیون اواخر تیر ماه مسابقه‌ای در نظر گرفته که اگر مشکل خاصی پیش نیاید، برگزار می‌شود اما فکر می‌کردم با توجه به در پیش بودن المپیک منسجم‌تر کار کنند.

شرایط تمرینی المپین‌ها را فراهم نکرده‌اند

سریعترین مرد ایران به شرایط تمرینی ورزشکاران سایر کشورها اشاره و بیان کرد: من با خیلی از رقبایم در  کشورهای دیگر ارتباط دارم و می‌دانم که شرایط تمرینی برایشان فراهم شده است. آنها در کمپ‌های ورزشی ایزوله که از نظر بهداشتی و تغذیه کنترل می‌شوند، تمرین می‌کنند. در ورزش قهرمانی با یک ماه تمرین نمی‌توان چند ماه تعطیلی را جبران کرد و به آمادگی رسید چون زمانبر است و باید با برنامه‌ریزی باشد اما در این زمینه ضعیف عمل شده و روی کار ما تاثیر گذاشته است. دغدغه فعلی من همین است و چندین بار هم با فدراسیون صحبت کرده ام. امیدوارم برای شروع اردوها و تمرینات تصمیمات جدی‌تری گرفته شود.

او در مورد توجه مسئولان ورزش کشور به شروع مسابقات فوتبال و بی‌توجهی به سایر رشته‌ها گفت: شاید همه دنیا به دلیل طرفداران زیاد و محبوبیت فوتبال به فکر بازگشایی لیگ کشورشان باشند اما اینگونه نیست که سایر رشته‌ها را رها کنند. آنگونه که خبر دارم خیلی از کشورها کمپ‌های ورزشی‌شان برای تمرین المپین‌ها باز است، در حالی که تمرکز و حساسیت ما روی فوتبال بود و لیگ شروع شد اما به المپین‌ها و ملی پوشان آنقدری که باید توجه نشده و هنوز هم در بلاتکلیفی هستند. فکر می کنم تمام رشته‌ها نتوانستند اردوهایشان را برگزار کنند و شرایط نرمالی را به دست بیاورند.

لغو المپیک بزرگترین لطمه به ورزش است

او در ادامه افزود: اصلا دوست ندارم، فکر کنم که المپیک لغو می‌شود. سن دوران قهرمانی کوتاه مدت است و ورزشکاران خیلی رده بالا هم در دو یا سه دوره المپیک شرکت می‌کنند. خوشبختانه من یک دوره شرکت کرده‌ام اما اگر المپیک توکیو لغو شود، تا سال ۲۰۲۴ باید منتظر باشیم که این وقفه هشت ساله زمان زیادی است و کار را سخت می‌کند. امیدوارم جهان به حالت عادی برگردد و اتفاقات خوبی برای همه بیفتد. لغو المپیک بزرگترین لطمه به ورزش است.

تفتیان در پاسخ به این سوال که آیا توکیو آخرین المپیک شماست؟ بیان کرد: خیر المپیک ۲۰۲۴ در پاریس برگزار می‌شود و  من هم چند ماه از سال در این شهر و زیر نظر مربی فرانسوی تمرین می‌کنم، در نتیجه خیلی دوست دارم که بازی‌های پاریس، بهترین المپیک دوران ورزشی‌ام باشد. به حضور در المپیک پاریس که قطعا فکر می‌کنم حتی نیم‌نگاهی هم به المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس دارم.


کد خبرنگار : 92