تاریخ : 1399,سه شنبه 10 تير13:18
کد خبر : 361768 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

۲۷۰۰ استاد دانشگاه در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه؛

اطاله دادرسی مشکل قدیمی قوه است/ آماده کمک به قوه قضائیه در جهت تحقق بیشتر عدالت و مبارزه با فساد هستیم

اطاله دادرسی مشکل قدیمی قوه است و آه مردم از آن بلند است. اکنون با ابزار‌های جدید، امید شفافیت بیشتر فرایند‌ها و افزایش سواد حقوقی جامعه و کاهش هزینه‌های کلی خواهد شد. استفاده از رسانه ملی به مثابه دانشگاه عمومی را در پیشگیری از جرایم و جرم زدایی باید جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۲۷۰۰ استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به سیدابراهیم رئیسی، آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه در جهت تحقق بیشتر، عمیق‌تر و بهتر عدالت در جامعه و مبارزه با فساد اعلام کردند.متن این نامه به شرح زیر است:

رئیس محترم قوه قضائیه
جناب آیت لله رئیسی (دام عزه)

سلام علیکم بما صبرتم، هفته‌ای که در آن قرار داریم هفته قوه قضاوت و عدالت است. همانگونه که مستحضرید با استقرار جمهوری اسلامی، امید مستضعفان برای استقرار عدل علوی در نظام انقلابی و الگوگیری از امام عادلان عالم، امام علی (ع) و تحقق جامعه‌ای که زمینه ساز ظهور «عدل موعود منتظر» است افزایش یافت.

پیچیدگی‌های مدیریت جامعه در جهان امروز و مشکلات روزافزون در دهه‌های گذشته جمهوری اسلامی، جلوه‌هایی از عدالت گستری را برای مردم عزیز و شریف ایران روشن ساخت، اما حجم مطالبات مردم، نیاز‌های زمانه و پیچیدگی فرایند‌های قانون گریزی و ظلم‌های مالی و جلوه‌های مختلف فساد باعث شد این زحمات کمتر به چشم بیاد.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک هفته قوه به حضرتعالی، همه قضات دادگر و دلسوز و ارکان و کارکنان خدوم و صوبر قوه امیدوار است تقارن دوران تحول در قوه قضاییه، با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و رویکرد جدی قوه قضائیه نسبت به اصلاح قوانین و مقررات قضایی کشور، نظارت و اعمال قانون باعث ایجاد «عدالت ساختاری» و کاهش «ظلم و فساد» در کشور شود.

آنچه بیش از همه دل‌های مردم انقلابی و شهید داده برای این نظام را خوشحال خواهد کرد توجه عمیق به عدالت ساختاری در کنار برخود محکم و انقلابی با مفسدان و انواع فساد است. نادیده گرفتن هر یک از این دو رکن مهم باعث موقتی شدن تلاش‌ها برای استقرار عدالت علوی و دلسردی امیدواران خواهد شد. همانطور که برخورد با زمینخواران همراه با پیگیری مستمر اجرایی و نهایی شدن طرح کاداستر باعث کاهش شدید انواع ظلم‌هایی خواهد شد در زمینه زمین و ملک و انفال و... رخ می‌دهد.

به مشارکت طلبیدن همه فعالان عرصه خدمات حقوقی و قضایی، بهره‌گیری از تجارب گذشته و استفاده از مشارکت جمعی نخبگان حقوقی، باعث اصلاح قوانین و مقررات حقوقی و قضایی، آیین نامه‌ها و تعرفه‌های مختلف خواهد شد.

الکترونیکی کردن فرایند‌ها بر مبنای تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعه حضوری و استهلاکی، خود بخود باعث کاهش نارضایتی‌ها و تسریع در فرایند دادرسی خواهد شد.

اطاله دادرسی مشکل قدیمی قوه است و آه مردم از آن بلند است. اکنون با ابزار‌های جدید، امید شفافیت بیشتر فرایند‌ها و افزایش سواد حقوقی جامعه و کاهش هزینه‌های کلی خواهد شد. استفاده از رسانه ملی به مثابه دانشگاه عمومی را در پیشگیری از جرایم و جرم زدایی باید جدی‌تر گرفته شود.

حق الزحمه وکالت وکارشناسی، دستورالعمل‌های کرامت، ساماندهی زمان و فرآیندکارشناسی، سازماندهی وضعیت شهادت، اعطای گسترده مرخصی به زندانیان و حرکت پرشتاب به سمت دادرسی الکترونیک مهم و از مصادیق حق مردم است که خدمت به مردم، خدمت به شهدا و راه و آرمان شهداست.

در پایان ما اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی به روح پر فتوح شهید بهشتی عزیز و هفتاد و دو تن از یارانش و شهدای قوه قضاییه درود می‌فرستیم و به شما خدا قوت عرض می‌کنیم و ضمن تاکید و درخواست بر ایستادگی بر مبارزه با فساد، آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه در جهت تحقق بیشتر، عمیق‌تر و بهتر عدالت در جامعه و مبارزه با فساد اعلام می‌داریم و وظیفه خود می‌دانیم هرجا تخلف و تخطی صورت گیرد آن را گوشزد نماییم.


کد خبرنگار : 90