تاریخ : 1399,چهارشنبه 11 تير23:45
کد خبر : 362012 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

شورای شهر شیراز با ساخت سالن ورزشی بانوان موافقت کرد

اعضای شورای شهر شیراز امروز در جلسه علنی خود با ساخت سالن ورزشی بانوان موافقت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز طرح جمعی از اعضای شورا در زمینه واگذاری زمین به متراژ 6 هزار و 400 متر از سوی شهرداری با کاربری ورزشی برای ساخت سالن ورزشی ویژه بانوان بود که پس از تصویب، شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به ساخت یک باب سالن ورزشی ویژه بانوان در قطعه زمینی به همین مساحت واقع در موقعیت تعیین شده با کاربری ورزشی اقدام کند.

شورای شهر شیراز با ساخت سالن ورزشی بانوان موافقت کرد

لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درباره کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال 1399‌، دستور دیگر این جلسه بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال 1399 به نسبت میزان پرداختی به شرح جدول تعیین شده عمل کند.

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد به مصوبه دستورالعمل نحوه وصول بهای خدمات از دریافت‌کنندگان خدمات ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز دستور دیگر کار جلسه یکصد و سی و نهم شورای شهر شیراز بود که به تصویب اعضا رسید.

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر اصلاح تبصره چهار ذیل بند یک مصوبه درخصوص قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت نیز با حضور اعضاء شورا بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی مجدد به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بازگردانده شود.

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد به مصوبه درباره دستورالعمل اجرایی بندهای ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در ارتباط با هوشمندسازی و فناوری اطلاعات مشتمل بر یک مقدمه، سه ماده و 35 بند، به شرح پیوست و ممهور به مهر شورا نیز به تصویب رسید.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال به شورای اسلامی استان فارس، با رای موافق اعضا به تصویب رسید و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد این مبلغ را از محل  ماده 16 بودجه سال 99 به شورای اسلامی استان فارس پرداخت کند.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا در مورد راهکارهای اجرایی بند پنج ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مبنی بر برنامه‌ریزی در زمینه مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذیربط در جلسه فوق مطرح و با تصویب اعضا آیین‌نامه اجرایی حمایت از تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شامل پنج ماده، دو تبصره و یک پیوست ممهور به مهر شورا تأیید شد.

نامه شهرداری شیراز درخصوص واگذاری اتوبوس فرسوده توسط شهرداری به دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که با نظر مثبت و رای موافق اعضا تعداد 50 دستگاه اتوبوس فرسوده توسط شهرداری شیراز به دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تعیین قیمت کارشناسی و رعایت آیین‌نامه معاملاتی شهرداری واگذار می‌شود.