تاریخ : 1399,پنجشنبه 12 تير01:01
کد خبر : 362026 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کرونا در استان البرز دوباره قوت گرفت

استاندار البرز با تاکید بر اینکه کرونا دوباره در استان قدرت گرفته، گفت: وضعیت پنج شهر از استان البرز قرمز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، عزیزاله شهبازی با اشاره به اینکه استان البرز با همراهی مردم و بسیج مسئولان دو ماه در شرایط نسبتا نرمالی قرار داشت، گفت: این در حالی است که کرونا در استان دوباره قوت گرفته است.

کرونا در استان البرز دوباره قوت گرفت

وی با قدردانی از سپاه، نیروی انتظامی و به ویژه فرماندهان که همراهی بسیار خوبی با ستاد در اجرای فاصله گذاری اجتماعی داشتند، گفت: برای راه اندازی تخت های نقاهتگاهی نیز اقدامات و همراهی لازم را خواهند داشت.

استاندار البرز گفت: تعطیلی پنجشنبه ها، کاهش ساعات کار ادارات، حضور یک سوم پرسنل در ادارات و اعمال دورکاری، موافقت برای مرخصی گروه های حساس، محدودیت فعالیت در پارک ها و مراکز تفرجگاهی، تعطیلی پاساژها و اجتماعات مسقف به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد می شود و در صورت موافقت رئیس جمهور اجرایی می شود.

شهبازی تاکید کرد: ادارات، دستگاه ها و خرید و فروش ها نسبت به اراده خدمات در فضای مجازی اقدام کنند.

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان و خداقوت به کادر بهداشت و درمان، اضافه کرد: شهرداری کرج همراهی بسیار خوبی در مقابله با کرونا داشته و انتظار می رود که با شدت بیشتری نسبت به ضدعفونی معابر اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه پنج شهرستان البرز در وضعیت قرمز قرار دارند و کلان‌شهر کرج نیز به وضعیت قرمز نزدیک است، گفت: استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه اجباری است و باید مسئولان مربوطه در استان برای تهیه ماسک ارزان اقدام کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه شرایط بسیار حساس تر از اسفند و فروردین است و به مردم هشدار می دهیم که اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک را جدی بگیرند، افزود: اعمال طرح زوج و فرد در تردد خودروها نیز در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیته های فرعی مقابله با کرونا در ادارات و شهرستان های البرز تشکیل شود، گفت: اصناف و رسانه های استان مانند همیشه برای آگاهی بخشی به مردم همراه باشند.