تاریخ : 1399,شنبه 14 تير19:58
کد خبر : 362250 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

مدیر استارتاپ مورد حمایت دانشمند در فهرست ۱۰ جوان تاثیرگذار دنیا +فیلم

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این موفقیت ارزنده را به جناب وحید رجبلو و جامعه استارتاپی و نیز جامعه معلولین کشور تبریک می‌گوید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی موسسه دانشمند، سازمان غیرانتفاعی اتاق بین المللی جوانان (JCI) اسامی ۱۰ جوان ممتاز دنیا در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد و در بین اسامی نام وحید رجبلو، مدیرعامل استارتاپ توانیتو نیز مشاهده میشود. استارتاپ توانیتو یکی از شرکت های مورد حمایت موسسه تحقیق و توسعه دانشمند بوده که ازنیمه ابتدایی سال98 تحت پوشش خدمات حمایتی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر این موسسه قرار گرفته است.

این اولین بار است که نام یک ایرانی در این فهرست قرار میگیرد؛ سازمان غیرانتفاعی اتاق بین المللی جوانان (JCI) حدود 103 سال است که تأسیس‌شده و در ۱۲۵ کشور دنیا فعال است و 11 میلیون نفر عضو دارد، با کمک این کمیته هر سال 10 جوان شایسته و تأثیرگذار جهان معرفی می‌شوند و وحید رجبلو به‌عنوان اولین ایرانی در لیست 10 نفره این کمیته قرار دارد.

جوانان انتخاب شده در واقع نمادی از ماموریت سازمان اتاق بین المللی جوانان هستند و در زمینه رشد فردی، کسب و کار، کارآفرینی و مشارکت های بین المللی به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کرده اند.

علاوه بر پنل داوران نهایی برای انتخاب این ۱۰ جوان، رای مردم و همچنین سایر اعضای اتاق بین المللی جوانان نیز در انتخاب آنها موثر است؛ امسال مجموعا ۷۷۲۰۶ نفر از سراسر دنیا برای انتخاب این ۱۰ نفر رای دادند و در نهایت هیئت داوران از میان ۲۰ فینالیست برگزیده ۱۰ نفر نهایی را به خاطر خدمات استثنایی شان به جامعه، خلاقیت و تغییرات مثبتی که در کشورشان ایجاد کردند، انتخاب کردند و وحید رجبلو جوان ایرانی نیز یکی از آنها بود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده این ۱۰ جوان قرار است طی جشنی که در ماه نوامبر (آبان-آذر ۹۹) در کنگره جهانی اتاق بین المللی جوانان برگزار می شود جوایز خود را را دریافت نمایند.

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این موفقیت ارزنده را به جناب وحید رجبلو ، جامعه نخبگان و نیز جامعه معلولین کشور تبریک میگوید.

گفتنی است؛ وحید رجبلو کارآفرین 33ساله با معلولیت ۹۸ درصدی است که علی‌رغم معلولیت شدید توانسته پلتفرمی طراحی کند که بیش از ۱۳ هزار کاربر دارد  و ۱۷ کارمند تمام وقت در آن کار می‌کنند. پلت فرم مورد طراحی او در راستای حمایت های بنیاد مستضعفان از ایده های نو و مستعد رشد پس از ارزیابی های لازم، سال گذشته در لیست شرکت های مورد حمایت صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر سینا متعلق به موسسه دانشمند قرار گرفت.


کد خبرنگار : 92