تاریخ : 1399,شنبه 14 تير20:28
کد خبر : 362264 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ترکیه ۲ عضو سابق عفو بین الملل را به زندان محکوم کرد

دو مقام سابق سازمان عفو بین‌الملل در ترکیه به دلیل فعالیت‌هایی که تروریستی و در ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶ عنوان شده، به زندان محکوم شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از یورونیوز، دادگاهی در ترکیه دو مقام سابق عفو بین الملل با نام های «تانر قلیچ» و  «ایدیل اسر» را به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶ و انجام اقدامات تروریستی به زندان محکوم کرد.

به موجب این حکم، «تانر قلیچ» رئیس پیشین عفو بین‌الملل در ترکیه، به شش سال و سه ماه زندان و «ایدیل اسر» مدیر اجرایی پیشین این نهاد، به جرم «کمک به یک سازمان تروریستی» به دو سال و یک ماه زندان محکوم شده اند.

اعلام حکم زندان برای این افراد و کنشگران حقوق بشر ترکیه واکنش‌ها و اعتراض‌های جهانی علیه سرکوب جامعه مدنی در این کشور را برانگیخته است.

در همین رابطه «اندرو گاردنر» نماینده سازمان عفو بین‌الملل در ترکیه در توییتر نوشت: «وحشتناک است. اتهاماتی پوچ. هیچ مدرکی برای این محکومیت وجود ندارد. تا زمانی که همه آنها تبرئه نشوند، ما تسلیم نخواهیم شد».

به گزارش مهر، مقامات ترکیه تاکنون افراد زیادی را به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶ محاکمه و زندانی کرده اند و سیل بازداشت ها در این ارتباط با وجود گذشت نزدیک به چهار سال از آن همچنان ادامه دارد.