تاریخ : 1399,شنبه 14 تير20:31
کد خبر : 362266 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بغداد به اهانت روزنامه سعودی به آیت الله سیستانی واکنش نشان دهد

دبیر کل حزب الدعوه عراق به اهانت روزنامه سعودی به آیت الله سیستانی واکنش نشان داد و خواستار واکنش بغداد به این اقدام موهن شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بغداد الیوم، نوری المالکی دبیر کل حزب الدعوه عراق به اهانت روزنامه سعودی به آیت الله سیستانی واکنش نشان داد.

وی از مرجعیت دینی عراق به عنوان دژ و قلعه ای یاد کرد که حامی حقوق همه عراقی هاست و در سخت ترین شرایط حامی مردم عراق بوده است.

نوری مالکی گفت: مرجعیت عامل قدرت ملت عراق و وحدت آن و مایه مباهات آن است و اهانت به ایشان به مثابه نقض ارزش هایی است که ملت ما به آن ایمان دارد و در واقع به مثابه هدف قرار دادن عامل وحدت ملت عراق و تحریک کننده احساسات میلیون ها مسلمان به ویژه عراقی هاست.

دبیر کل حزب الدعوه عراق بیان کرد: بیدار کردن فتنه خاموش و شعله ور کردن آتش آن در این شرایط حساس و دقیقی که کشور ما به علت کرونا و دیگر بحران‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ اقدامی خصمانه است و این در شرایطی است که ما از همسایگانمان انتظار داریم که با ما برای عبور از مرحله سخت همکاری کنند؛ نه اینکه به این اهانت‌ها و اقدامات تحریک آمیز روی آورند به ویژه که این اقدامات و تحرکات موجبات خشم و ناخرسندی را فراهم می‌کند.

نوری مالکی ضمن عمدی توصیف کردن اهانت به آیت الله سیستانی از سوی این رسانه سعودی گفت: کاریکاتور موهن روزنامه الشرق الاوسط عربستان همه خطوط قرمز را رد کرده است و هویت عراقی‌ها را مورد اهانت قرار داده است و مهمترین شخصیت قابل احترام عراقی‌ها را مورد تعدی قرار داده است. ما این حرکت غیرمسئولانه را به شدت محکوم می‌کنیم و این اهانت عمدی را مورد انزجار قرار می‌دهیم و از همه گروههای وطن پرست می‌خواهیم که در قبال این تعدی آشکار به مقام و جایگاه مرجعیت عالی عراق که به مثابه پدری برای همه عراقی هاست، موضع گیری کنند.

وی از دولت عراق هم خواست که اقدامات لازم حقوقی و سیاسی را از کانال‌های رسمی و دیپلماتیک به عمل آورد.