تاریخ : 1399,شنبه 14 تير23:49
کد خبر : 362297 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

واکنش حزب الله لبنان به اهانت رسانه سعودی به آیت الله سیستانی

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

واکنش حزب الله لبنان به اهانت رسانه سعودی به آیت الله سیستانی

حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله لبنان اهانت شدید روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی را محکوم می کند و مراتب انزجار شدید خود را از تعدی به مرجعیت دینی بزرگ و جایگاه عظیم وی نزد مسلمانان و اعتقادات آنها ابراز می دارد. آیت الله سیستانی سوپاپ امنیت عراق عزیز است و نقش مهمی در حفظ وحدت ملی و ثبات سیاسی عراق دارد و فتوای مشهور وی در جنگ علیه داعش نقش اساسی در آزادسازی عراق از لوث تکفیری ها داشت.

در این بیانیه آمده است: مایه تاسف است که این رسانه سعودی به این سطح از انحطاط رسیده است که به یکی از بزرگترین مراجع در جهان عرب و اسلام تعدی و اهانت می کند. احدی نمی تواند گزندی به مرجعیت عالی دینی عراق و نقش تاریخی آن وارد کند.

حزب الله لبنان بیان کرد: اقدام روزنامه مذکور و حامیان آن در خدمت دشمنان امت اسلامی که در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و نیز در خدمت فتنه طلبان و کسانی به دنبال ایجاد تفرقه دینی و سیاسی و ایجاد هرج و مرج و آشوبهای اجتماعی هستند، است.

در بیانیه حزب الله از ملت عراق خواسته شده است که وحدت کلمه داشته و آگاه و همدل باشند و در راستای تحقق اهداف خود در آزادی و استقلال واقعی حرکت کنند.