تاریخ : 1399,یکشنبه 15 تير17:13
کد خبر : 362378 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

جزئیاتی از وضعیت خوابگاه‌ها در ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

انتخاب واحد ترم تابستان ۹۹ دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیرحضوری از روز گذشته آغاز شد و دانشجویانی که باید تا پایان شهریور از رساله یا پایان‌نامه خود دفاع کنند، می‌توانند درخواست استفاده از خوابگاه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، دانشگاه شهید بهشتی امروز-یکشنبه- اعلام کرد: براساس تقویم آموزشی ترم تابستان ۹۹ این دانشگاه، انتخاب واحد به صورت غیرحضوری که از روز گذشته ۱۴ تیرماه آغاز شد تا ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۴ تیرماه ادامه دارد.

کلاس ها در ترم تابستان از شنبه ۲۸ تیرماه آغاز می شود و روز شنبه اول شهریورماه پایان می یابد. زمان حذف درس نیز روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در نظر گرفته شده است.

امتحانات ترم تابستانی از روز دوشنبه ۳ شهریور ماه آغاز می‌شود تا روز پنج شنبه ۶ شهریور ماه ادامه می‌یابد.

نیم سال تابستان سال ۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

فرآیند اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها

همچنین بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با توجه به ظرفیت محدودیت ایجاد شده به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اولویت واگذاری خوابگاه با افرادی است که دارای شرایط اعلام شده از سوی معاونت ‌آموزشی دانشگاه شهید بهشتی باشند.

بر این اساس دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه شهید بهشتی که باید تا پایان شهریور ماه ۹۹ از رساله یا پایان نامه خود دفاع کنند، می‌توانند درخواست استفاده از خوابگاه داشته باشد و به دانشجویان مقطع دکتری که تا پایان شهریور ۹۹ امتحان ارزیابی جامع آموزشی و پژوهشی آنها برگزار می‌شود فرصت دو هفته‌ای برای اسکان در خوابگاه داده خواهد شد.

همچنین دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: با توجه به ضرورت آماده سازی خوابگاه‌ها برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و شروع کلاس‌ها از ۲۲ شهریور ماه، زمان اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی حداکثر تا۵پنجم شهریور ماه خواهد بود.

فرآیند درخواست خوابگاه از طریق پیشخوان و سامانه جامعه آموزشی گلستان دانشگاه شهید بهشتی به این شکل است که دانشجویان باید درخواست خود مبنی بر دفاع از پایان نامه، رساله یا امتحان ارزیابی آموزشی یا پژوهشی و ارسال برای استاد راهنمای مربوطه، اعلام نظر استاد راهنما مبنی بر الزام حضور دانشجو در دانشگاه و ضرورت اسکان در خوابگاه و ارسال آن برای معاون دانشجویی دانشکده یا پژوهشکده را در سامانه ثبت کنند.

پس تایید در خواست آنها توسط معاون آموزشی دانشکده آنها باید فرم خوداظهاری بهداشتی را به اداره بهداشتی دانشگاه ارسال کنند و تایید فرم جهت اسکان دانشجویان به امور خوابگاه‌ها ارایه می شود.