تاریخ : 1399,یکشنبه 15 تير23:52
کد خبر : 362452 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه بسیج دانشجویی گیلان به نمایندگان مجلس

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان در نامه‌ای از نمایندگان استان خواستند جهت شنیدن مطالب علمی و مطالبه‌گرانه و بررسی مسائل و مشکلات کشور در جمع دانشجویان حاضر شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان درنامه‌ای به نمایندگان استان جهت جهت شنیدن مطالب علمی و مطالبه گرانه و بررسی مسائل و مشکلات کشور دعوت کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان گیلان

طبق جلسه برگزار شده در روز شنبه مورخ ۷/۴/۱۳۹۹ جدای از آنکه حدود سه هفته هماهنگی‌های این جلسه به طول انجامید، اما پیگیری‌ها نتیجه داد و توانستیم این جلسه را برگزار نماییم. در ابتدا لازم است از ریاست مجمع نمایندگان استان جناب دنیامالی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جناب احمدی تشکر ویژه داشته باشیم که در برگزاری این جلسه ما دانشجویان را یاری نمودند و همچنین از دیگر نمایندگان محترم که دعوت دانشجویان را لبیک گفته و در جلسه حضور داشتند از جمله دلخوش، فرخی، آقازاده، مرحبا و کوچکی نژاد تشکر نموده و سپاسگزاریم که این وقت را گذاشتید تا ما بتوانیم دغدغه ها، مشکلات و مسائل حل نشده کشور و استان را با شما در میان بگذاریم، اما راجع به این دیدار و موضوعات مطرح شده در آن جلسه چند نکته وجود دارد که حائز اهمیت است:

اول آنکه دانشجوی بسیجی متفکر، نکته سنج و گوش به فرمان، ولی امر خود امام خامنه‌ای است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مسئله محوری را سرلوحه کار‌های خود قرار داده است. اینکه مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب در مورد مسائل و مشکلات کشور قوانین مختلفی را به تصویب رسانده است کاملا درست است و صحیح است، اما اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خود در اجرای درست قوانین، به خوبی عمل می‌کردند دیگر آن همه قوانین بر زمین مانده وجود نداشت و مشکلات کشور در مسیر قانونی خود حل و فصل می‌شد و ما امروز در مورد بیان مسائل و مشکلات کشور و راهکار‌های حل آن‌ها مصدع اوقات نمایندگان محترم نیم شدیم؛ لذا حلقه مفقوده مهمی که در این دیدار‌ها مورد توجه ما است پیگیری اجرای قوانین و نظارت بر آنهاست و این موضوع باعث شده است بسیاری از مشکلات و مسائل کشور و استان هنوز حل نشده باقی بماند؛ و دوم آنکه مخاطب ما دانشجویان تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گیلان بودند و این سوال هنوز برای ما بی پاسخ مانده است که چرا تمامی نمایندگان استان در این جلسه حضور نداشته اند؟

شاید اعتقادی به تفکر دانشجو و دانشگاه ندارند که بعید به نظر می‌رسد، چون خود افرادی دانشگاهی و از اساتید دانشگاه و حوزه بوده و مدارج علمی خود را در دانشگاه و حوزه گذارنده اند و یا شاید مسئله محوری را که حضرت آقا بار‌ها از دانشجویان مطالبه نمودند و ماموریت پیگیری و احصا نظام مسائل و ارائه راهکار‌ها را به دانشجویان سپرده اند، در اولویت بندی کار‌های نمایندگان غائب قرار ندارند؟! و شاید کار‌های مهم‌تر از جلسه با دانشجویان بسیجی داشته اند؟ آیا این جمله معروف، اما راحل که مبدا هم تحولات را دانشگاه می‌دانستند، برای این عزیزان معنای دیگری دارد و دانشگاه را مبدا تحول نمی‌دانند؟ آیا دانشجویان که به تعبیر شهید بزرگوار دکتر بهشتی موذنین جامعه هستند و برای قضا نشدن نماز امت باید بیدار و سرزنده و متفکر و مطالبه گر باشند، در نگاه نمایندگان غائب در جلسه تعریف دیگری دارد؟

ما دانشجویان بسیجی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید از نمایندگان غائب در جلسه مجمع نمایندگان آقایان بهروزی فر، صفری، محمد یاری، گودرزوند چگینی و محمد نژاد درخواست داریم که جهت شنیدن مطالب علمی و مطالبه گرانه دانشجویان نخبه بسیجی قدم رنجه فرموده و در سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان حضور به هم رسانید تا دانشجویان دغدغه مندی و عزم راسخ شما بزرگواران را در حل مسائل و مشکلات کشور و استان شاهد باشند و در این راه بتوانند دست یاری شما را بفشارند.