تاریخ : 1399,سه شنبه 17 تير18:49
کد خبر : 362754 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

قرنطینه ۲ دانشجوی خوابگاهی مشکوک به کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از مشکوک بودن دو نفر از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر این دو دانشجو راهی قرنطینه شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، سیاوش خرسندی در نشست خبری که ظهر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد درباره تعداد دانشجویان مبتلا به کرونا اظهار داشت: ما از دو طریق آمار مربوط به کرونا را پیگیری کردیم. نخست از طریق اطلاع رسانی دانشکده ها و دیگری از طریق ایمیل و شماره تلفن هایی که اعلام کردیم. همچنین از طریق کانال های فضای مجازی یک نظرسنجی از آخرین وضعیت سلامت دانشجویان داشتیم.

وی افزود: البته آماری که تاکنون اعلام شده خیلی قابل اتکا نیست چرا که برخی از اعلام این موضوع امتناع می کنند.

خرسندی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه ۲۸۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه های دانشگاه ساکن شده اند، تصریح کرد:  در هفته گذشته دو مورد مشکوک به کرونا گزارش شد که در حال حاضر این دو دانشجو تست کرونا داده و به قرنطینه رفته اند. البته هنوز جواب تست آماده نشده است.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: امیدواریم شرایط به گونه ای نشود که مجبور شویم خوابگاه ها را مجدد تخلیه کنیم چرا که دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ادامه کار درخواست حضور در دانشگاه را دارند و تمام تلاش ما این است که محیط ایمنی را برای دانشجویان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزمایشگاه های دانشگاه به روی دانشجویان باز است و آنها می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها در آزمایشگاه حضور یابند. خوشبختانه در حال حاضر شرایط بحرانی و حاد نیست و وجود چند مورد مشکوک در دانشگاه طبیعی است.

خرسندی تأکید کرد: از آنجایی که ما نمی توانیم پذیرای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه باشیم دوره های ۱۰ روزه ای در نظر گرفته ایم تا دانشجویان بتوانند در این بازه زمانی در دانشگاه حضور یافته و با استاد خود ارتباط برقرار کنند.