تاریخ : 1399,سه شنبه 17 تير22:30
کد خبر : 362798 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نیلی: اتحادیه انتقال تجربیات دانشگاه‌ها در مواجهه با ویروس کرونا تشکیل شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: برای انتقال تجربیات دانشگاه‌ها در خصوص مواجهه با ویروس کرونا بهتر است اتحادیه‌ای تشکیل شود تا در سایه آن دانشگاه‌ها بر ویروس کرونا غلبه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه گفت: دانشگاه تهران باید به صورت بین رشته‌ای عمل کند، به همین منظورتلاش کردیم تا روابط خود را با دانشگاه‌‎های دیگر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما متوجه شده‌ایم که دانشگاه‌ها باید در راستای حل مسائل پیش آمده از شیوع ویروس کرونا به دولت کمک کنند؛ اظهار کرد: دانشگاه تهران در جهت تحقق این امر گزارش‌های مختلفی را به دولت ارسال کرده است.

   نیلی احمد آبادی درباره پیشنهاد خود برای افزایش ارتباط دانشگاه‌ها با یک دیگر تصریح کرد: برای انتقال تجربیات دانشگاه‌ها در خصوص مواجه با ویروس کرونا بهتر است اتحادیه‌ای تشکیل شود تا در سایه آن دانشگاه‌ها با اشتراک تجربیات خود بر ویروس کرونا غلبه کنند.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: شیوع ویروس کرونا اگر چه همکاری‌های بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است، اما بر ما روشن شد که  با توسعه الکترونیکی می توانیم فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه طبق روابط بین‌المللی که با کشور های دیگر داشتیم، دوره‌های مشترکی را برگزار کرده‌ایم؛ اظهار کرد: پیش ازاین نگران جابه جایی دانشجویان بودیم اما اکنون با توجه به این که آموزش‌ها الکترونیکی شده‌اند دیگر نگران این موضوع نیستیم.