تاریخ : 1399,پنجشنبه 19 تير13:08
کد خبر : 362967 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

نماینده تهران: برای عدالت و رفع تبعیض‌ها ابتدا باید از خودمان شروع کنیم

علی خضریان گفت: مجلس باید در حوزه سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی حساس باشد تا از ظرفیت نمایندگی برای منافع شخصی خود استفاده نکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی  درباره حضور نمایندگان و ملاقتشان با مردم در مساجد و مباحث مطرح شده گفت: مردم جدای از گلایه از مشکلاتی مانند گرانی در حوزه مسکن، ارز و برخی از اقلام مصرفی مانند مرغ،  از تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها نارضایتی بودند.

او افزود: این تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها زیر شاخه‌های زیادی دارد، به عنوان مثال مردم در یک روستا از نحوه تقسیم آب  تا مسائل رانتی گله‌مند هستند.

خضریان درباره راهکارهای مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم گفت: در کارگروه مسکن که نمایندگان مختلف حضور پیدا کرده‌اند، راهکار‌های مختلفی مطرح شد و طرح‌هایی را آماده کردیم.

ماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: روز گذشته در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر عایدی مسکن یا ضرورت ثبت مسکن‌ بر اساس کد ملی سرپرست خانوار جهت شناسایی خانه‌های خالی، ایجاد محدودیت برای معاملات مسکن برای مقابله با دلال بازی‌، عدم تبدیل ملک و مسکن به کالای سرمایه‌ای به عنوان مطالب ویژه مورد بحث قرار گرفت.

خضریان گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و وظیفه اجرایی ندارد تا بتواند اتفاقات و مشکلات حوزه گرانی را مستقیما حل کند، به همین دلیل باید با استفاده از ابزار قانون‌گذاری و نظارتی خود به دستگاه‌های اجرایی کمک کند تا زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

او افزود: برای عدالت و رفع تبعیض‌ها ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، تا بتوانیم این موضوع را از مابقی دستگاه‌ها مطالبه کنیم و از ظرفیت نظارتی و کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس بهره ببریم و مانع بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها شویم.

خضریان با اشاره به راهکارها برای رفع تبعیض‌ها گفت: مجلس باید در حوزه سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی حساس باشد تا در بین نمایندگان این اتفاق رقم نخورد که از ظرفیت نمایندگی مان برای منافع شخصی خود استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در حوزه قانون‌گذاری و نظارت هم نباید ابزار قانون‌گذاری و نظارت را جهت تأمین منافع خود استفاده کنیم و باید به نفع مردم در تعارض منافع اقدام کنیم.