تاریخ : 1399,جمعه 20 تير14:20
کد خبر : 363060 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برنامه امتحانات دانشجویان علوم بهزیستی تغییر کرد

مدیر آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: برنامه امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی تغییر کرده است و زمان برگزاری امتحانات دانشجویان ارشد و دکتری به گروه های آموزشی واگذار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نشست رئیس، معاونان آموزشی، درمان، فرهنگی – دانشجویی و مدیر آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با جمعی از دانشجویان و نماینده دانشجویان در انجمن صنفی، بصورت ویدئوکنفرانس و با هدف پاسخگویی مسئولان به سئوال های دانشجویان در ارتباط با مسایل آموزشی و دانشجویی برگزار شد.

«چگونگی انجام کارورزی در مقاطع مختلف و چگونگی اجرای برنامه های امتحانی دانشگاه علوم بهزیستی» عمده ترین سئوال های دانشجویان از رئیس و معاونان دانشگاه بود.

دکتر امیرمسعود عرب رئیس دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به اینکه به عنوان رئیس دانشگاه که جایگاه دانشجویان در دانشگاه و پشتیبانی از خواسته های آنان را مهم می دانم، گفت: تمامی اقدامات برای حفظ سلامتی دانشجویان و آسیب کمتر به روند آموزش دانشجویان است و تصمیمات در شرایط فعلی کرونایی کشور، باید با توجه به منافع اکثریت دانشجویان اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: درخواست های دانشجویان اگر با شرایط و قوانین دانشگاه هماهنگ باشد، امکان اجرا دارد.

عرب در پاسخ به سئوالی اظهار داشت: اولویت با حفظ سلامتی دانشجویان است و اگر برای اجرای برنامه ای آموزشی یا پژوهشی، دانشجویان مجبور به تردد در تهران و یا شهرهای محل سکونت شان شوند و چون احتمال ابتلای آنان به بیماری کرونا افزایش می یابد، اصلا موافق آن نیستیم و باید آن برنامه به آینده موکول شود.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی افزود: دانشجویان می توانند سئوال ها و نظرهای خود را از طریق سامانه، تشکل های دانشجویی و یا شورای صنفی مطرح کنند و حتی از همه گروه های آموزشی خواستیم که گروه هایی در فضای مجازی با دانشجویان داشته باشند و مسایل موردی گروه را با هم در میان بگذارند و در مواقع لزوم، مسئولان دانشگاه نیز کمک خواهند کرد.

دکتر آرش میراب زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی در پاسخ به سئوالی از سوی دانشجویان گفت: اساتید که امر آموزش را هدایت می کنند، حق دارند که روش انجام امتحانات را هم تعیین کنند و هر سیستم و روشی که استاد صلاح بداند و به آموزش اعلام کند، مورد تایید بخش آموزش دانشگاه نیز است.

وی در مورد عدم شرکت در امتحانات افزود: دانشجویان برای عدم شرکت در امتحانات، باید مستندات محکمی ارائه بدهند.

دکتر سهیلا شهشهانی پور مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به اینکه سامانه نوید برای اجرای آزمون های پایان ترم قابل استفاده نیست، گفت: از هر سامانه و یا هر روشی که استاد صلاح بداند و به آموزش اعلام کند، برای اجرای آزمون های پایان ترم استفاده خواهیم کرد.

مدیر آموزش دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: برنامه امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی از ۱۴ تیرماه به ۲۱ تیرماه تغییر کرده است و زمان برگزاری امتحانات دانشجویان ارشد و دکتری نیز به عهده گروه های آموزشی گذاشته شده است تا خودشان هماهنگ کرده و به آموزش اعلام کنند.

وی در مورد مدت زمان دوره های کارورزی گفت: نمی توانیم میزان ساعتی که برای کارورزی ها در آئین نامه های آموزشی ذکر شده، تغییر بدهیم.

دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی نیز در پاسخ به سئوالی گفت: سلامتی تک تک دانشجویان برای مسئولان دانشگاه مهم است و در اوایل اسفندماه ۹۸ برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس و انتقال آن به دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه، سریعا نسبت به تعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه ها اقدام شد.

دکتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی نیز طی سخنانی و در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد کارورزی ها، شرایط بیمارستان ها و کلینیک های تحت پوشش دانشگاه بلحاظ سیاست ها و اقداماتی که برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعمال شده است را تشریح کرد.