تاریخ : 1399,شنبه 21 تير20:02
کد خبر : 363212 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

سود تسهیلات مسکن در کدام مناطق تک رقمی می‌شود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک رقمی و در کلانشهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک ها باید کمک کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، علی اصغرخانی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی بازار مسکن، گفت: درشرایط کنونی وضعیت بازار بسیار بحرانی و آشفته بوده و این مسئله نشأت گرفته عدم تولید مسکن در سال های گذشته است.

افزایش چشمگیر قیمت زمین در سال های اخیر؛ تأثیر نرخ اراضی در گرانی بازار مسکن

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گرانی بازار مسکن، افزایش چشمگیر قیمت زمین است، متأسفانه قیمت زمین در سال های گذشته بسیار بالا رفته و جهشی غیرقابل قبول داشته است، بنابر این یکی از راه کارهای موجود مدیریت قیمت اراضی است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزود: بالا بودن قیمت تجهیزات و مصالح ساختمانی از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن در کشور است، متأسفانه قیمت مصالح روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله در افزایش قیمت ها در بازار اثرگذار است.

اصغرخانی ادامه داد: در شرایط کنونی نه تنها اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بلکه قشر متوسط جامعه نیز توان خرید مسکن را ندارند، این مسئله موجب می شود که آمار مستأجران روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات خرید مسکن، تصریح کرد: در شرایط کنونی سود تسهیلات بانکی حدود 18 درصد است، این در حالی است که سود ارائه شده در پروژه مسکن مهر در بالاترین حالت ممکن، حدود 9 درصد بود، از این رو این رویکرد بانک ها قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من سود تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر 200 هزار نفر تک رقمی و در کلانشهرها حداکثر 12 تا 13 درصد ارائه شود و در این عرصه بانک ها باید کمک کنند.