تاریخ : 1399,یکشنبه 22 تير22:32
کد خبر : 363397 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کرملین: روابط روسیه-آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته است

سخنگوی کرملین وضعیت روابط بین روسیه و آمریکا را وخیم اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اظهار داشت که روابط بین روسیه و آمریکا در بدترین و پایین ترین سطح خود در طول تاریخ دو کشور قرار گرفته است بطوری که وضعیت کلی آن «وخیم» اعلام شده است.

کرملین: روابط روسیه-آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته است
پسکوف گفت: اوضاع بسیار بد است، هم از نظر روابط دو جانبه و هم از نظر مسئولیت دو کشور در قبال امور چند جانبه بین کشورها، اما قبل از همه اوضاع اعمال کنترل بر تسلیحات و ثبات استراتژیک خوب نیست.

به گفته پسکوف، تماس‌هایی در این زمینه در سطح کارشناسی بین دو کشور صورت گرفته است. وی همچنین افزود: اما (این گفتگو‎ها) ما را در زمینه درک متقابل از لحاظ حفظ اسناد موجود بین دوکشور نزدیک نمی کنند.

پسکوف با تاکید بر اینکه این گفتگو‎ها در روند کاهشی روابط بین دو کشور تاثیر چندانی ندارند یادآور شد که روسیه و آمریکا بزرگترین توان هسته‌ای را در جهان دارند و همچنین افزود: اول از همه پیمان استارت جدید (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) که اکنون تنها اسنادی هستند که می توانند کنترل اسلحه را در مقیاس جهانی تضمین کنند.

سخنگوی کرملین گفت: هیچ یک از کشور‌های دیگر، از جمله چین، که آمریکایی‌ها با جدیت سعی در کشاندن آنها به این مذاکرات را دارند، نمی‌توانند از نظر تعداد زرادخانه با ما (روسیه) یا آمریکا مورد مقایسه قرار گیرند.