تاریخ : 1399,دوشنبه 23 تير05:09
کد خبر : 363412 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

موافقت وزارت علوم با ایجاد ۴ رشته جدید در دانشگاه گنبدکاووس

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد چهار رشته جدید در دانشگاه گنبدکاووس موافقت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه گنبدکاووس تنها دانشگاه دولتی شرق استان گلستان که با پنج دانشکده با محوریت علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی کار خود را آغاز و امروز به یکی از دانشگاه‌های پیشرو در تحقیقات و حل مشکلات شهرستانی و استانی تبدیل شده است در سال‌های اخیر به دنبال جایگزینی رشته‌های نوین و مورد نیاز جامعه به جای رشته‌هایی که دیگر کمتر مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و متناسب و متناظر با آنها جایگاه شغلی مناسبی متصور نیست بوده است.

مسوولان این دانشگاه در سال گذشته نیز چندین درخواست برای افزایش رشته محل‌های تحصیلی در مقاطع مختلف به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده‌اند که معاونت آموزشی این وزارتخانه پس از بررسی دقیق با ایجاد چند رشته جدید در این دانشگاه موافقت کرده است.

«علی خاکی صدیق معاون آموزشی» وزارت عتف، در جلسه شورای گسترش آموزش عالی این وزارتخانه با ایجاد رشته‌های «کارشناسی مدیریت کسب و کارهای کوچک»، «کارشناسی مدیریت مالی»، «کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی نقشه‌برداری» و «کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی حسابداری» در دانشگاه گنبدکاووس موافقت قطعی به عمل آورده است.

این اتفاق مثبت می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کمی و کیفی دانشجویان در این دانشگاه و متعاقب آن بسترسازی بهتر برای ایجاد اشتغال در منطقه بوده و آینده درخشان‌تری را برای شهرستان گنبدکاووس و جوانان این خطه ترسیم کند.