تاریخ : 1399,دوشنبه 23 تير17:03
کد خبر : 363489 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۱۱ کشته و ۱۲۴ زخمی در اعتراضات مالی

تظاهرات مردمی علیه دولت مالی در شهر باماکو، پایتخت این کشور ۱۱ کشته و ۱۲۴ زخمی به جا گذاشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، تظاهرات مردمی علیه دولت مالی در شهر باماکو، پایتخت این کشور ۱۱ کشته و ۱۲۴ زخمی به جا گذاشته است.

۷ نفر در بیمارستان «گابریل تور» شهر باماکو، جان باخته‌اند، سه نفر نیز به دلیل جراحت در مراکز درمانی ناحیه پنجم این شهر از پا در آمده‌اند و یک نفر دیگر نیز در ناحیه ششم جان خود را از دست داده است.

کشور مالی از روز جمعه در پایتخت خود، شهر باماکو، شاهد تظاهرات گسترده علیه دولت «ابراهیم ابوبکر کیتا» رئیس جمهور این کشور بوده است. معترضان در این تظاهرات خواستار استعفای وی بوده‌اند.

این تظاهرات با کشته شدن تعدادی از معترضان، تصرف ساختمان رادیو تلویزیون و انتشار اخباری مبنی بر حمایت عربستان از یکی از مخالفان دولتی با گرایشات وهابی همراه بوده است.

تظاهرات‌کنندگان روز شنبه به ساختمان مجلس ملی این کشور حمله کردند و دفاتر، اسناد و اسباب و اثاثیه آنجا را تخریب کردند که در نتیجه نیروهای امنیتی مجبور به تیراندازی شدند و گزارش‌های غیررسمی شمار تلفات تیراندازی نیروهای حکومتی را بیش از این اعلام کرده است.

کیتا نیز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه برآوردهای خسارات جانی و مالی ناشی از اعتراضات اخیر در کشورش در حال انجام است، افزود: «ما می‌خواهیم امنیت اموال، شهروندان و نهادها مصون بماند و در عین حال مایل به ادامه گفت‌وگو و آرامش اوضاع هستیم».

رئیس جمهور مالی روز چهارشنبه گفته بود که از تشکیل یک دولت وحدت ملی، تغییر اعضای دادگاه عالی و انحلال پارلمان استقبال می‌کند، اما مخالفانش این پیشنهادها را کافی نمی‌دانند.