تاریخ : 1399,دوشنبه 23 تير20:59
کد خبر : 363539 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

لیگ‌های ورزشی سال 99 لغو می‌شود؟

تیم‌های حاضر در لیگ والیبال در حال یارگیری‌اند؟ باشگاه‌های بسکتبال و تکواندو در تدارک فصل جدید هستند؟ هیچ یک از این اقدامات به معنای قطعیت برگزاری لیگ‌های 99 نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری ورزش بانوان،  پرونده لیگ‌های ورزشی زنان کشور به استثنای فوتسال و فوتبال بسته شده و ورزشکارها و مربیان نیم نگاهی به آینده و لیگ سال جدید دارند اما یک نگرانی بزرگ در این رابطه وجود دارد.

لیگ‌های ورزشی سال 99 لغو می‌شود؟

اگر فکر می‌کنید برگزار نشدن لیگ‌های ورزشی سال 99 چیزی در حد یک شایعه یا زمزمه بی اساس است بهتر است بدانید فدراسیون‌های ورزشی به تدریج در حال آماده شدن برای بررسی وضعیت تعطیلی یک ساله لیگ‌ها هستند.

شیوع گسترده کرونا کار را هر روز پیچیده‌تر می‌کند و در این میان، مشکل اصلی این است که از نظر علمی، ریشه کن کردن کرونا به این زودی‌ها امکان‌پذیر نیست و هر تلاشی که در جریان است، تنها اقدامی برای کنترل کرونا است نه خلاصی از شر آن.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد ما همچنان در ماه‌های آینده با کرونا زندگی خواهیم کرد و برگزاری رویدادهای ورزشی در قالب لیگ یا مسابقات قهرمانی کشور که جمعیت زیادی را بر می‌گیرد و شامل اقدامات اجتناب ناپذیر مثل سفر و تجمع است یک اقدام پرریسک تلقی می‌شود.

لیگ‌های ورزشی سال 99 لغو می‌شود؟

گرچه تعطیلی لیگ‌های 99 قطعی نیست و هنوز هم اعلام نشده اما یک برنامه جدی و نزدیک به عملیاتی در اغلب فدراسیون‌های ورزشی است. در این میان، سؤال اصلی این است که تعطیلی لیگ‌های 99 با وجود محافظت از سلامتی خانواده ورزش چه تبعاتی در بر دارد؟ پاسخ، کمی دردناک است.

ورزشکاران و مربیانی که بخش مهمی از درآمد سالانه خود را از طریق حضور در لیگ کسب می‌کردند از این درآمد محروم می‌شوند، لغو مسابقات، ورزشکاران را از شرایط رقابت و آمادگی فنی به شدت دور می‌کند و ورزش قهرمانی در وضعیت توقف قرار می‌گیرد.

این توقف یک سال استثنایی و بی سابقه را در ورزش ایران پدید می‌آورد. سالی که در آن نه لیگی هست و نه شور و هیجان و نه تیم‌های ملی چشمی را به خود خیره می‌کنند.

لیگ‌های ورزشی سال 99 لغو می‌شود؟

پیش بینی اولیه این است که هیچ لیگ یا مسابقات قهرمانی کشور تا پایان سال برگزار نشود چنان که فدراسیون‌های جهانی اغلب رویدادهای خود را تا پایان سال 2020 تعطیل کرده‌اند و مسابقات قاره‌ای و جهانی که در تقویم سال 2020 قرار داشته یک سال به تعویق افتاده است.

به همین دلیل، تعطیلی لیگ‌های 99 اتفاقی محتمل است و در بهترین شرایط، برخی رشته‌ها که تراکم جمعیتی پایین دارند و غیر برخوردی هستند در وضعیت ویژه قادر به برگزاری مسابقات هستند برای مثال فدراسیون شطرنج می‌تواند مسابقات خود را به صورت آنلاین برگزار کند یا فدراسیون تیراندازی یا تیراندازی با کمان تمهیداتی را برای برگزاری مسابقات خود با پروتکل‌های خاص در نظر بگیرد اما امکان چنین اقدامی برای رشته‌های توپی، رزمی یا کبدی متصور نیست.

امید برای پایان بحران کرونا ادامه دارد اما تعطیلی لیگ‌ها از آن چه فکر می‌کنیم محتمل‌تر و نزدیک‌تر است. این یک شرایط ویژه است که باید برای آن آماده باشیم.