به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جشنواره روابطعمومیهای برتر دانشگاهها، مراکز پژوهشی، پارکهای علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسعود شمس بخش، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، علیرضا عبداللهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، حسینعلی افخمی، رئیس هیئت داوران جشنواره، هادی خانیکی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد.
مجید فتاح زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در این نشست با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومیها در وزارت علوم خاطرنشان کرد: حضور به عنوان عضو اصلی در شوراها و داشتن چارت جداگانه در ارتقای روابط عمومیها تاثیرگذار است.
به گفته وی، جشنواره روابط عمومی وزنه سنگینی است که بهرههای آموزشی فراوانی به دنبال دارد. دستهبندی دانشگاهها، اقدام خوبی بود که در جشنواره لحاظ شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیشنهاد کرد: امکان دفاع از آثار توسط شرکتکنندگان نیز در سالهای آینده و جشنوارههای بعدی مدنظر قرار بگیرد.
سیداحمدرضا خضری، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم انتشار درست واقعیتها از سوی روابط عمومیها اظهار داشت: فرهنگ دیگرفهمی، طبیعت دوستی و آشتی با طبیعت یکی از رسالتهای روابط عمومیها بوده که بایستی ترویج شود.
وی با بیان اینکه روابط عمومیها بیش از همه به پشتیبانی معنوی نیاز دارند، تصریح کرد: برگزاری کارگاههای دانش و مهارت برای شرایط خاص مثل امروز مورد نیاز است. در دانشگاه تهران مدام در حال روزآمد سازی وسایل ارتباطی خود هستیم و ارتباطات رسانهای را بیپروا و صمیمانه برقرار میکنیم.
محسن بابازاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز به عنوان سخنران بعدی گفت: تلاش ما این است که روابط عمومی وزارت علوم به روزتر و باکیفیت تر از روابط عمومیهای دیگر دستگاههای دولتی باشد. این جشنواره حرکت مبارک و پسندیدهای بود که به نوبه خود بابت برگزاری آن تشکر می کنیم.
حسین یحیی زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در ادامه این نشست با ارائه تمثیلی از روابط عمومی مبنی بر اینکه روابط عمومی مانند عصا است، زمین میخورد اما مانع زمین خوردن دیگر بخشهای سازمان میشود، اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در منطقه ۲ کشور میتوان به برگزاری ۲۵ دوره مهارتافزایی برای توانمندسازی همکاران، ۷ جشنواره تجلیل از خبرنگاران حوزه، ۳ جشنواره فیلم کوتاه و… اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کتاب روابط عمومی و رسانه نیز در منطقه ۲ آماده انتشار است. علاوه بر دستاوردها قصد دارم چند پیشنهاد نیز ارائه کنم از جمله ایجاد بزرگترین شبکه مجازی اطلاع رسانی دانشگاهها و پارکهای کشور، ایجاد بزرگترین گروه مجازی رسانههای گروهی کشور و ارتقای روز جهانی ارتباطات در ۲۷ اردیبهشتماه به هفته روابطعمومی تا بتوانیم هر روز این هفته را به بخشی از اقدامات صورت گرفته در روابط عمومی ها اختصاص دهیم.
فاطمه پورابراهیم، مدیر روابط عمومی دانشگاه مراغه نیز در این نشست به لزوم ادامه کارگاههای تخصصی روابط عمومیها و تبدیل وضعیت کارشناسان روابط عمومی اشاره کرد.
حمیدرضا ابراهیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه قم نیز گفت به عدم وجود نگاه راهبردی به مجموعه روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشتر نگاه تبلیغی-ترویجی به روابط عمومی ها وجود دارد و بایستی به سمت نگاه راهبردی حرکت کنیم.