تاریخ : 1399,سه شنبه 24 تير13:53
کد خبر : 363624 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برترین روابط عمومی‌های دانشگاه‌های کشور

برگزیدگان جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور در مراسم که با حضور وزیر علوم برگزار شد، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مفدا، در این دوره از جشنواره، برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل‌های موجود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی طبقه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر کشور به چهار گروه (الف)، (ب)، (ج) و (د) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی شدند. گروه پنجم نیز با توجه به نوع و ماهیت فعالیت‌ها، به پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

محورهای این جشنواره در سه محور عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» می‌باشد.

در گروه (الف)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه تهران رتبه اول، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه نخست، دانشگاه شیراز رتبه دوم و دانشگاه تبریز رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه (ب)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه سمنان رتبه اول، دانشگاه بیرجند رتبه دوم و دانشگاه کاشان رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه گیلان رتبه نخست، دانشگاه علوم کشاورزی گرگان رتبه دوم و دانشگاه الزهرا (س) رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز، الزهرا (س) و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در گروه (ج)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه حکیم سبزواری رتبه اول، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه مراغه رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه هنر اسلامی تبریز رتبه نخست، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه تفرش رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهرکرد، حکیم سبزواری و شهیدمدنی آذربایجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در گروه (د)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه کوثر بجنورد رتبه اول و دانشگاه کاشمر رتبه دوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه کوثر بجنورد رتبه نخست و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک» نیز دانشگاه بزرگمهر قائنات شایسته تقدیر شناخته شدند.

در گروه پنجم که شامل پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری است، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، پارک علم و فناوری یزد رتبه اول، پارک علم و فناوری آذربایجان غربی رتبه دوم و موزه علوم و فناوری حائز رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز»، پارک علم و فناوری مازندران رتبه نخست و موزه علوم و فناوری رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، پارک‌های علم و فناوری کردستان، فارس و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش ویژه این دوره از جشنواره که حول دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» برگزار شد، در بخش «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع»، دانشگاه اصفهان رتبه اول، دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دوم و دانشگاه مازندران رتبه سوم و در بخش «مسئولیت اجتماعی» نیز دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه نخست، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه‌های شهید بهشتی و بوعلی سینا به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.