تاریخ : 1399,چهارشنبه 25 تير14:34
کد خبر : 363785 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

لزوم کاهش شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از ثابت ماندن رقم شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید بخشنامه‌های مربوط به کاهش رقم اخذ شهریه از دانشجو و دانش آموز را تهیه و ابلاغ کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، روح الله متفکرآزاد درباره مسئله بازگشت شهریه به دانشجویان در ترمی که کلاس‌های حضوری تشکیل نشد، اظهار کرد: با شیوع کرونا در حوزه آموزش وارد فاز جدیدی شدیم که پیش از این تجربه آن را نداشتیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی مجبوریم خود را با شرایط پاندمیک بیماری کرونا تطبیق دهیم؛ لذا امروز اهمیت وجود شهر هوشمند و دولت الکترونیک خود را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد و اهمیت آموزش مجازی نیز بیشتر از گذشته عیان خواهد شد.

وی با اشاره به نارضایتی‌ دانشجویان از سامانه‌های ضعیف دانشجویی و ایرادات بسیار آن برای برگزاری کلاس‌های مجازی، ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر علوم عنوان کرده سال تحصیلی جدید نیز بر مبنای آموزش مجازی خواهد بود، باید برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا دچار افت آموزشی نشویم.

اینترنت دانشجو و دانش آموز برای آموزش‌های مجازی تعبیه شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: همچنین برای تأمین اینترنت دانشجو یا دانش آموز جهت استفاده از آموزش‌های مجازی نیز باید تدبیری شود و بسته‌های تحت عنوان اینترنت دانشجو و دانش آموز برای محصلان در نظر گرفت.

متفکر آزاد یادآور شد: مراکز آموزشی که از دانشجو یا دانش آموز هزینه خدمات را از آن‌ها اخذ می‌کنند، بایستی با نگاه منصفانه هزینه خدمات ارائه نشده را کسر کنند و این مسئله مورد مطالبه مجلس و کمیسیون آموزش مجلس است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید طی دستورالعملی، بخشنامه‌های مربوط به کاهش رقم اخذ شهریه از دانشجو و دانش آموز را تدوین کنند تا برای خدمات ارائه نشده هزینه‌ای از محصل و خانواده ها دریافت نشود.