تاریخ : 1399,پنجشنبه 26 تير12:44
کد خبر : 363945 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

احمدی: با تصویب و اجرای این قانون، شاهد ساماندهی مسکن خواهیم بود

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس اعتقاد دارد اخذ مالیات از خانه‌های خالی سبب کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار مسکن می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، موسوی احمدی با اشاره به اهمیت طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: رهبر انقلاب در دیدار ویدئو کنفرانسی با منتخبان ملت، تاکید جدی بر سامان دهی و توجه قوه مقننه نسبت به مسائل اقتصادی، معیشتی و مسکن داشتند.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس نمایندگان تلاش کردند راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات کنونی اتخاذ کنند که طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از این موارد بشمار می رود.

وی ادامه داد: می توان اذعان کرد با تصویب نهایی و اجرای این قانون، شاهد ساماندهی، تولید مسکن و همچنین وارد چرخه شدن مسکن های خالی خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: البته طبق نظر کارشناسان این طرح موجب خواهد شد حداقل 20 درصد خانه های خالی در اختیار مستاجران قرار بگیرد و مابقی این خانه ها تعیین تکلیف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین این طرح موجب خواهد شد جلوی تروم و بالارفتن قیمت رهن و اجاره مسکن گرفته شود.

نمایندگان با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی موافقت کردند.