تاریخ : 1399,شنبه 11 مرداد13:46
کد خبر : 365677 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آمار قطعی غایبان پس از اتمام آزمون دکتری علوم پزشکی اعلام می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی گروه علوم پزشکی سال ۹۹ تا روز یکشنبه ۱۲ مرداد ادامه دارد، آمار نهایی غایبان پس از اتمام آزمون اعلام می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر سعید هاشمی نظری اظهار داشت: مرحله اول دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) گروه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی از روز ۱۰ مرداد آغاز شده و با برگزاری آزمون سایر رشته ها در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد ادامه می یابد.

هاشمی نظری افزود: از تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر داوطلب این آزمون تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا ۱۷۶ نفر بوده‌اند که فرم خوداظهاری خود را تکمیل کرده‌اند که برای آنها مکان جداگانه در نظر گرفته شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۹۹ گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۹۰ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۷۵۱ نفر زن هستند.

هاشمی نظری یادآور شد: تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون نسبت به گذشته به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است و شرایط ایمن و بهداشتی برای برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی در دانشگاه های وزارت بهداشت نیز مجازی برگزار می شود اما شیوه برگزاری و روش برگزاری به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا پیشنهاد شده است که پس از نهایی شدن از سوی ستاد ابلاغ می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آمار غایبان آزمون رشته های صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۰ مرداد گفت: در مجموع تعداد ۲ هزار نفر کارت آزمون را دریافت نکرده اند ولی با توجه به برگزاری آزمون در سه روز، منتظر هستیم که آزمون تمام رشته ها پایان یابد و بعد از آن حاضرین و غایبین مشخص شود.

وی افزود: نوبت اول آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صبح روز جمعه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار شد و طبق اعلام قبلی به دانشگاه‌های حوزه آزمون، تمامی محل‌های مربوط به برگزاری آزمون ضدعفونی شد و آزمون با رعایت حداکثری موارد بهداشتی انجام پذیرفت.

هاشمی نظری اظهار داشت: آزمون در ۲۹ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور بطور همزمان در ۱۵ رشته (یا مجموعه رشته) شامل: اپیدمیولوژی، مجموعه باکتری شناسی، بهداشت حرفه‌ای، آمار زیستی، مجموعه مدیریت و اقتصاد، انگل شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ایمنی شناسی، خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون، علوم سلولی کاربردی، ویروس شناسی،‌مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی و طب سوزنی برگزار شد.

وی گفت: در نوبت اول این آزمون در مجموع ۴ هزار و ۵۷ نفر برای این ۱۵ رشته (یا مجموعه رشته) ثبت نام کرده بودند که تعداد ۳ هزار و ۲۱ داوطلب در جلسه حاضر شدند و تعداد ۱ هزار و ۳۶ نفر از داوطلبان غایب بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: نوبت دوم آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) علوم پزشکی هم در عصر روز جمعه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار شد و طبق اعلام قبلی به دانشگاه‌های حوزه آزمون، تمامی محل‌های مربوط به برگزاری آزمون پس از پایان نوبت اول و پیش از شروع آزمون نوبت دوم ضدعفونی شد و آزمون با رعایت حداکثری موارد بهداشتی انجام پذیرفت.

وی تاکید کرد: آزمون رأس ساعت ۱۵ عصر آغاز شد و ۲۹ دانشگاه علوم پزشکی میزبان این آزمون بودند که در ۲۰ رشته برگزار شد.

هاشمی نظری خاطرنشان کرد: در نوبت دوم این آزمون در مجموع ۴ هزار و ۲۱۳ نفر برای این ۲۰ رشته ثبت نام کرده بودند که تعداد ۳ هزار و ۱۵۷ داوطلب در جلسه حاضر شدند و تعداد ۱ هزار و ۵۶ نفر از داوطلبان غایب بودند.

وی یادآور شد: در آزمون صبح شنبه ۱۱ مردادماه ۹۹ تعداد ۴ هزار و ۲۰۵ نفر برای ۱۴ رشته، در آزمون عصر شنبه ۱۱ مردادماه ۹۹ تعداد ۴ هزار و ۶۲۷ نفر برای ۱۲ رشته و در آزمون صبح یکشنبه ۱۲ مردادماه ۹۹ تعداد ۱ هزار و ۱۳۹ نفر برای مجموعه رشته‌های تخصصی داروسازی ثبت نام کرده اند.