تاریخ : 1399,شنبه 11 مرداد19:00
کد خبر : 365718 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

شاخص بورس در یک قدمی دومیلیونی شدن

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵۷هزار واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۶۱هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بازارنیوز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰میلیارد و ۵۵۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۷هزار و ۴۰۹میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۱۰۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵۷هزار و ۲۴۰واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۶۱هزار و ۵۶۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های بانک صادرات، پالایش نفت بندرعبارس و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۵۰۵۳واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۸۶۹واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۱۳۶واحد، آزاد شناور ۶۸۷۶۱واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۳۶۰۰۴و ۱۳۹۴۸۴واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۹۳۵میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۱۹۷میلیارد تومان در ۶۳۷هزار و ۳۰۹نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۵۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۲۸۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند