تاریخ : 1399,شنبه 11 مرداد22:12
کد خبر : 365749 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تحلیلگر آمریکایی: حمله موفق حزب‌الله منجر به سقوط دولت اسرائیل می‌شود

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی بر این باور است که دولت رژیم صهیونیستی پس از برگزاری چندین انتخابات ضعیف شده است و حمله موفق حزب‌الله در انتقام از شهادت یک رزمنده حزب‌الله در سوریه می‌تواند به سقوط دولت تل‌آویو منجر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از  تسنیم تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تاکتیک حمله حزب الله علیه اسرائیل بهره برداری می‌کند تا موجب شود ساکنان سرزمین‌های اشغالی از سایه یکدیگر هم بترسند و توجه افکار عمومی را از بحران‌های داخلی این رژیم منحرف کند و معترضان را مجبور به ترک خیابان‌ها نماید.

تحلیلگر آمریکایی: حمله موفق حزب‌الله منجر به سقوط دولت اسرائیل می‌شود

وی در ادامه تصریح کرد: تهدید معتبر حمله یک تاکتیک مشترک رهبران ضعیف برای منحرف کردن افکار عمومی از فسادشان است. احتمالا در خصوص رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نیز همین مورد صادق است. رژیم صهیونیستی پیامی را برای مقام‌های بین‌المللی ارسال کرده و گفته است که آنها خواستار تقابل با حزب الله نیستند و در عین حال مقام‌های اسرائیلی در حال فرافکنی درباره مسئولیت حزب الله در حمله به مرزها است. مطمئنا این یک پیام ترکیبی است ولی به نظر می‌رسد این تئوری را تقویت می‌کند که درگیری ادعا شده آن طور که اسرائیلی‌ها توصیف کرده‌اند، رخ نداده است.

رسانه‌های خبری غربی و صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای این رژیم تلاش مبارزان حزب الله لبنان برای نفوذ به اراضی اشغالی از طریق مزارع شبعا در طول مرز جنوبی لبنان را خنثی کرده‌اند. حزب الله بعدا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم تل آویو به دنبال ایجاد پیروزی‌های ساختگی برای خود است. نظر شما چیست؟

دانوی: اگر اسرائیل واقعا مبارزان حزب الله را به قتل رسانده بود، برای اثبات این مساله عکس‌هایی را منتشر می‌کرد. اگر آنها در نبرد با حزب الله پیروز شده بودند، برای اثبات قدرت نظامی خود مدارک ویدئویی را منتشر می کردند. با توجه به وضعیت سیاسی پرتنش در اسرائیل به دلیل واکنش ناکام رژیم نتانیاهو در برابر بحران شیوع ویروس کرونا و اتهامات فساد علیه نخست وزیر، این مساله کاملا محتمل است که این پیروزی‌ها ساختگی باشد. مارک میلی ژنرال آمریکایی با رهبران اسرائیل اخیرا دیدار کرده تا درباره تقابل با ایران و متحدانش در خاورمیانه به خصوص تهدید ناشی از سوی حزب الله، مذاکره کند. شاید این یک اقدام برای بزرگنمایی این تهدید باشد.

کارشناسان بر این باورند که رسانه‌های خبری یک جنگ روانی را علیه حزب الله به راه انداخته‌اند تا از آن برای مصارف داخلی اسرائیل استفاده کنند آن هم در شرایطی که رژیم تل آویو با بن بست سیاسی و بحران به خاطر فساد نتانیاهو و سوء مدیریت وی در برخورد با بحران ویروس کرونا روبرو است. نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در حال فرار به جلو برای جلوگیری از این بحران‌ها است.

دانوی: تهدید معتبر حمله یک تاکتیک مشترک رهبران ضعیف برای منحرف کردن افکار عمومی از فسادشان است. احتمالا در خصوص رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نیز همین مورد صادق است. رژیم صهیونیستی پیامی را برای مقام‌های بین‌المللی ارسال کرده و گفته است که آنها خواستار تقابل با حزب الله نیستند و در عین حال مقام‌های اسرائیلی در حال فرافکنی درباره مسئولیت حزب الله در حمله به مرزها است. مطمئنا این یک پیام ترکیبی است ولی به نظر می‌رسد این تئوری را تقویت می‌کند که درگیری ادعا شده آن طور که اسرائیلی‌ها توصیف کرده‌اند، رخ نداده است.

دوشنبه گذشته، رسانه‌های سوری گزارش تجاوز جدید اسرائیل را منتشر کردند که در آن نیروهای اسرائیلی موشک‌هایی را از بلندی‌های جولان شلیک کرده و تعدادی از اعضای حزب الله لبنان را به شهادت رساندند. حزب الله وعده انتقام داده است. بر اساس اعلام شبکه المیادین، اسرائیل که از حمله انتقام جویانه حزب الله هراس دارد، پیامی را برای جنبش مقاومت لبنان ارسال کرده و در آن گفته است که هدف اصلی این حمله به شهادت رساندن علی کمال محسن از اعضای حزب الله نبوده است. ارتش اسرائیل اقداماتی را برای افزایش آمادگی اش پس از اعلام شهادت علی کمال محسن انجام داده است. چرا فکر می‌کنید رژیم اسرائیل از وارد شدن به یک جنگ دیگر با حزب الله خودداری می‌کند؟ آیا بر این باور هستید که اسرائیل از یک جنگ دیگر هراس دارد؟

دانوی: تصور می‌کنم شرایط زمانی جنگ برای اسرائیلی‌ها مناسب نباشد. قطعا ساکنان سرزمین‌های اشغالی تمایلی به جنگ آن هم در شرایط کرونایی و افزایش سریع تلفات ناشی از این بحران ندارند. پس از برگزاری چندین انتخابات، دولت بسیار تضعیف شده و حمله موفقیت آمیز حزب الله می‌تواند منجر به سقوط آن شود. باید نقش آمریکا را نیز در نظر گرفت. آمریکا به طور ویژه در منطقه آسیب پذیر شده است، همان طور که حمله اخیر به نظامیان آمریکایی در عراق نشان داده است. محاسبات در واشنگتن شامل تبعات سیاسی تشدید تنش‌ها یا جنگ بر انتخابات نوامبر نیز می‌شود و فشار از سوی لابی صهیونیستی. باید دید واکنش صهیونیست‌ها به انتقام احتمالی حزب الله لبنان به خاطر کشته شدن مبارزانش چه خواهد بود.