تاریخ : 1399,شنبه 11 مرداد23:22
کد خبر : 365768 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نماینده تربت جام: طرح اینستکس اروپایی‌ها هیچ حاصلی برای ایران نداشت

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اینستکس را بازیچه چرند می داند، دولت خروج از اینستکس را اعلام کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به اروپایی ها و بازیچه چرند نامیدن اینستکس، گفت: واقعیت امر این است که در بحث برجام، آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: طرح اینستکس اروپایی ها هیچ حاصلی برای ایران نداشت و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع بیان واقعیت تلخ رفتار غربی ها با ما است، چرا که چیزی که اروپایی ها طراحی کرده اند حاصلی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اروپایی به دو دلیل نمی توانند کاری انجام  دهند، توضیح داد: اقتصاد آنها به بخش خصوصی وابسته است و کسانی که فعالیت اقتصادی می کنند به دلیل تحریم ها حاضر به کار با ایران نیستند؛ یعنی اراده سیاسی دولت ها بر روابط اقتصادی اثر گذار نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با تاکید براینکه اروپایی ها در سیاست کلان تابعی از آمریکا هستند، گفت: اروپا هر چه آمریکا دیکته کند را به نوعی پیاده می کند، از این رو مقام معظم انقلاب با توجه به این موارد تاکید داشتند به اروپا اعتماد نکنیم، از این رو دولت خروج خود از اینستکس و هم به اصطلاح پایان برجام را اعلام کند چرا که روندی که تحت عنوان گفت و گو با اروپا طی می کنیم به عنوان بخش باقی مانده از پیمان برجام حاصلی از لحاظ سیاسی، اقتصادی امنیتی در پی نداشته است.