تاریخ : 1399,دوشنبه 13 مرداد11:00
کد خبر : 365923 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹

داوطلبان شرکت‌کننده چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی هستند باید در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در این خصوص طبق اعلام این سازمان اقدام کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 99 در نوبت صبح روزهای پنجشنبه مورخ 16 مرداد ماه، جمعه مورخ 17 مرداد ‌ماه و شنبه 18 مرداد ماه سال 1399 برگزار می شود و داوطلبان از امروز باید برای دریافت کارت آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

* نکات مهم برای دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد
کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون است و داوطلبان می توانند براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه این سازمان پرینت گرفته و به نشانی حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز شنبه 18 مردادماه است.

* وجود مغایرت در کارت
چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون با زبان‌ خارجی‌ وی‌ که در ثبت‌نام‌ اینترنتی انجام شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحانی)، مغایرت‌ دارد یا در رابطه با معلولیت (نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) اختلافی مشاهده می‌شود،داوطلبان می توانند از روز سه شنبه ۱۴ مرداد تا روز چهارشنبه ۱۵ مرداد به باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ه‍» مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا 18 مردادماه منحصراً به درگاه اینترنتی سازمان سنجش قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و از آن طریق اقدام شود.

داوطلبان شرکت‌کننده چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی هستند باید در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در این خصوص طبق اعلام این سازمان اقدام کنند.

* سهمیه رزمندگان و ایثارگران
در کارت شرکت در آزمون هر داوطلب در مقابل سهمیه‌ ثبت‌نامی‌ آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی و با توجه به ضوابط متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران شده‌اند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرارگرفته است عیناً همان عنوان سهمیه انتخابی قید شده است.

آن‌دسته از داوطلبانی که در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک (1) آزمون مذکور متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، رزمنده درج نشده است.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های ایثارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سهمیه رزمندگان ارگان وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام مغایرت لازم است حداکثر تا 18 مرداد منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات)مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در این پایگاه نسبت به اصلاح و ویرایش سهمیه خود اقدام کنند.

* معدل
معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج شده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند.