تاریخ : 1399,سه شنبه 14 مرداد23:57
کد خبر : 366164 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۱۰درصد از نوآموزان سنجش سلامت به مراکز پزشکی ارجاع داده شدند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از آغاز طرح سنجش سلامت تاکنون ۲۹۳ هزار و ۱۴۰ نوآموز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که ۱۰درصد از آن‌ها به دلایل مختلف به مراکز تخصصی پزشکی ارجاع داده شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه بازدید از مرکز سنجش سلامتی جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که صبح امروز در مدرسه موجانی شهرری برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز طرح سنجش سلامت تاکنون ۶۶۴ هزار و ۶۵ نوآموز در سراسر کشور در این طرح نوبت گیری کرده‌اند و ۲۹۳  هزار و ۱۴۰ نوآموز نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

۱۰درصد از نوآموزان سنجش سلامت به مراکز پزشکی ارجاع داده شدند

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۵۰ دانش آموز کلاس اولی و پیش دبستانی در کشور داریم، افزود: سال گذشته بیش از ۹۷ درصد دانش آموزان پایه اول دبستان قبل از ورود به مدرسه مورد سنجش جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند ولی امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این آمار به ۹۹ درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: تاکنون ۱۰ درصد از نوآموزان کشور که در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند، به مراکز تخصصی پزشکی ارجاع داده شده که بیشتر آن‌ها مشکوک به اوتیسم و یا داری معلولیت ذهنی و حرکتی بودند و برخی نیز مشکلات بینایی و شنوایی داشتند.

حسینی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در کشور از پانزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: هیچ کدام از مأموریت‌های آموزش و پرورش به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نخواهد شد اما آغاز تعلیم و تربیت به معنای بازگشایی مدارس نیست بلکه نحوه برگزاری کلاس‌های درس بستگی به شرایط سفید، زرد و قرمز مناطق از لحاظ شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مناطق سفید کرونا ۸۰ درصد آموزش به صورت حضوری و ۲۰ درصد در فضای مجازی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در مناطق زرد راهبرد آموزش و پرورش به صورت ترکیبی زوج و فرد کردن کلاس‌های درس، استفاده از روزهای پنجشنبه، فضای مجازی و استفاده از شبکه شاد خواهد بود و در مناطق قرمز قطعاً بازگشایی مدارس نداریم و تمام کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.