تاریخ : 1399,چهارشنبه 15 مرداد20:40
کد خبر : 366264 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پیام تسلیت «نوری المالکی» به دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان

رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست‌وزیر پیشین عراق در پیامی به دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، وقوع انفجار فاجعه‌آمیز در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنان در این حادثه را تسلیت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست‌وزیر پیشین عراق پیام تسلیتی به سید«حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ارسال کرد و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور در انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، دفتر اطلاع‌رسانی المالکی اعلام کرد که وی در نامه خود آورده است: «با حزن و اندوه فراوان خبر تحولات اخیر را دریافت کردیم، ضمن اعلام همبستگی و حمایت از ملت صبور و مقاوم لبنان عزیز از خداوند متعال می‌خواهیم که این کشور عزیز را از هر بدی دور نگه داشته و به آن امنیت، قدرت و توان بازدارندگی برای مقابله با تمامی کسانی که قصد برهم زدن امنیت و تضعیف مقاومت، صلابت و شجاعت مردم آن را دارند، عنایت فرماید».

بعد از ظهر سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت (+)رخ داد که تا کنون بیش از 100 کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب(دیشب) در تماس تلفنی با «حسان دیاب» همتای لبنانی خود ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.