تاریخ : 1399,چهارشنبه 15 مرداد23:02
کد خبر : 366293 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نتیجه تحقیق درباره انفجار بندر بیروت ۵ روزه اعلام خواهد شد

وزیر کشور لبنان گفت: تحقیق درمورد انفجار بندر بیروت شفاف خواهد بود و ۵ روز به طول خواهد انجامید و مسئول آن مجازات خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از النشره، «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان گفت: تحقیق درمورد انفجار بندر بیروت شفاف خواهد بود و ۵ روز به طول خواهد انجامید و مسئول آن مجازات خواهد شد.

نتیجه تحقیق درباره انفجار بندر بیروت ۵ روزه اعلام خواهد شد

وی افزود: اقامت اجباری به مثابه ممنوعیت سفر هر فردی است که در پرونده انفجار بیروت دست دارد. اگر نتوانیم مورد بازخواست قرار دهیم، به خانه می رویم.

وزیر کشور لبنان در پاسخ به سوالی درباره درخواستها برای انجام تحقیق بین المللی در پرونده بیروت گفت: ما صلاحیت لازم را داریم. نیازی به تحقیقات بین المللی نداریم.

از سوی دیگر منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از نشست کابینه این کشور در کاخ بعبدا  به مصوبات کابینه شامل اعلام بیروت به عنوان شهر فاجعه زده، اعلام حالت اضطراری به مدت دو هفته با قابلیت تمدید در بیروت، برعهده گرفتن مسئولیت حفظ امنیت از سوی ارتش و اختصاص اعتبار به بیمارستانها، اشاره کرد و  گفت: هیئت عالی امداد رسانی مکلف به اسکان خانواده هایی که منازل آنها قابل سکونت نیست، شد و اینکه مدارس برای اسکان گشوده شود.