تاریخ : 1399,پنجشنبه 16 مرداد12:23
کد خبر : 366317 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شکایت حجاریان از نماینده تهران در مجلس به کجا رسید؟

ماجرای شکایت سعید حجاریان از یک نماینده عضو جبهه پایداری تهران در مجلس یازدهم همچنان ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اعتماد، ماجرای شکایت سعید حجاریان از یک نماینده تهران در مجلس یازدهم همچنان ادامه دارد، اما شاید جالب‌ترین نکته در این پرونده، آن باشد که آغازگر این غائله، نه حجاریان و فرزندش، بلکه نماینده تازه‌وارد مجلس بود.

علی خضریان که پس از سال‌ها فعالیت دانشجویی به عنوان یک فعال اصولگرا، حالا با آغاز به کار دوره یازدهم، به عنوان یکی از نمایندگان تهران راهی «بهارستان» شده، چندی پیش در اظهاراتی عجیب، ابتدا از نفوذ یکی از سران پرنفوذ سیاسی کشور در توطئه‌ای سخن گفت که براساس آن عده‌ای می‌خواستند با واردات گندم، چنانکه این عضو جبهه پایداری مدعی شده بود، به «کشور ضربه بزنند» و مسیر خودکفایی گندم را منحرف کنند.

خضریان در ادامه بالاخره از فردی که به‌زعم او پشت‌ پرده این خیانت بود، نام برد و مدعی شد این فرد سعید حجاریان بوده است. هرچند در ادامه مشخص شد اتهامی که خضریان وارد کرده -فارغ از صحت و سقم آن- نه به شخص سعید حجاریان، بلکه علیه محسن حجاریان فرزند این تحلیلگر شاخص اصلاح‌طلب است؛ اقدامی که ناظران از آن به «ترور شخصیتی حجاریان» پس از ماجرای ترور در شورای شهر نخست تعبیر کردند.

هرچه بود اما ادامه ماجرا همچون نقطه آغاز آن، با سکوت خضریان همراه بود؛ آن‌هم باوجود آنکه محسن حجاریان در نامه‌ای به رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و نایب‌رییس مجلس که از قضا همچون خضریان ازجمله اعضای جبهه پایداری است، نسبت به اتهام‌زنی خضریان طرح شکایت کرد و توضیح داد که واردات گندم از جانب شرکت او مربوط به سال ۹۴ بوده، نه آن‌طور که خضریان مدعی شده در سال ۹۵ و پس از ممنوعیت واردات گندم. با این همه اما آنچه در ادامه این ماجرا محل تعجب بود، نوع واکنش هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بود که همچون خضریان از اظهارنظر خودداری کرد و فراتر از آن، موسی غضنفرآبادی، سخنگوی این هیات از طرح این شکایت ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سکوتی که حالا با واکنش علی مجتهدزاده، وکیل سعید حجاریان مواجه شده است.

علی مجتهدزاده با تاکید بر اینکه «یکی، دو روز بعد از شکایت شعبه چهارم، بازپرسی نامه‌ای به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کرد» از روشن بودن ابعاد حقوقی این پرونده و انگیزه «شخصی و اهداف سیاسی» خضریان در طرح این «اتهام‌زنی» سخن گفت.

او با بیان اینکه «آقای غضنفرآبادی یک حقوقدان و قاضی پرسابقه است و قطعا می‌داند صحبت خضریان وجاهت ندارد»، تاکید کرده که «نامه دادسرا حدود ۲ هفته پیش به مجلس ارسال شده و قطعا به این هیات رسیده است.» وکیل حجاریان با انتقاد از بی‌اطلاعی غضنفرآبادی، این واکنش را «عجیب» خوانده است.