تاریخ : 1399,شنبه 18 مرداد15:32
کد خبر : 366458 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

برای کسب سهمیه المپیک از تکواندو ایران کمک می‌گیریم

امید غلامزاده گفت: تکواندو ایران در دنیا صاحب سبک است و برای آنکه بتوانیم به سهمیه های المپیک دست پیدا کنیم، نیاز داشتیم که از سطح فنی بالای آن بهره ببریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مربی ایرانی تیم ملی تکواندو چین تایپه ضمن بیان مطلب فوق افزود: بعد از آنکه موفق نشدیم از سیستم رنکینگ سهمیه‌ای برای حضور در بازی‌های المپیک کسب کنیم، تمرکز خود را بر روی مسابقات قاره‌ای قرار دادیم و با توجه به اینکه در دو وزن ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم نمایندگان ما جایگاه مناسبی در رنکنیگ المپیکی داشتند، روی این دو وزن برنامه ریزی لازم انجام شد.

غلامزاده ادامه داد: به همین منظور طی جلساتی که با سایر مربیان و مسئولان فدراسیون تکواندو داشتیم، تصمیم گرفتیم از تکواندو ایران به عنوان یکی از قدرتهای آسیا و جهان بهره ببریم و من در سفر به ایران و پس از رایزنی با مسئولان فدراسیون با امید عمیدی و آریان محمدی به چین تایپه برگشتم تا این نفرات در اردوها با ملی پوشان این کشور تمرین کرده و بتوانیم با آمادگی لازم در مسابقات انتخابی شرکت کنیم.

وی افزود: از ابتدا قرار بود این دو تکواندوکار دو ماه با ما تمرین کنند، ولی شیوع ویروس «کرونا» و تعویق مسابقات باعث طولانی شدن حضور تکواندوکار ایرانی شد و قرار است تا زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در کنار ما تمرین کنند. خدا را شکر «کرونا» در این کشور به خوبی مهار شده است و آمار پایین مبتلایان گویایی این موضوع است. تمرینات تیم ملی حتی یک روز هم تعطیل شد و ما بی وقفه برای رسیدن به آمادگی لازم برای حضور در رقابتهای انتخابی المپیک تلاش می‌کنیم. هدف ما کسب هر چهار سهمیه ممکن است و با تمهیداتی که در نظر گرفته‌ایم، به آن خواهیم رسید.

مربی ایرانی تیم ملی چین تایپه در خصوص مشخص شدن زمان برگزاری مسابقات انتخابی در آبان ماه از سوی فدراسیون جهانی گفت: اخباری که ما از فدراسیون جهانی WT کسب کردیم و موثق هم است، اینکه تاریخ ۱۵ و ۱۶ نوامبر برای برگزاری این مسابقات در کشور اردن تعیین شده است و با توجه شرایط تمرینی ما که به صورت منظم پیگیری می‌شود، برای این تاریخ‌ها آماده خواهیم شد.

غلامزاده ادامه داد: یکسری مشکلات اینجا دارم که آن هم اختلاف نظر با سایر مربیان است. ۱۰ مربی با فدراسیون همکاری دارند، ۲ مربی از کره جنوبی، هفت مربی از چین تایپه و من که همین تعدد زیاد مربیان باعث بروز ناهماهنگی و مسائلی شده است. ولی ما کار خود را به خوبی پیش می بریم. در چهار وزن ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم دختران، ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم پسران برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران و از بین رفتن ویروس «کوید -۱۹» گفت: من تا المپیک با تیم ملی چین تایپه قرارداد دارم و در خصوص دو تکواندوکار ایرانی که با ما هستند نیز بعد از رقابتهای کسب سهمیه تصمیم گیری خواهیم کرد که قراردادشان تا توکیو ۲۰۲۰ تمدید شود یا خیر، همه چیز بستگی به نتایج ما در رقابتهای گزینشی قاره‌ای دارد.