تاریخ : 1399,دوشنبه 20 مرداد11:45
کد خبر : 366647 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

از شروط معدل تا میزان شهریه در ایران و امارات؛

۹ نکته مهم ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد که باید بدانید

دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام بدون آزمون ( ویژه استعدادهای درخشان ) مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد سال 99 دانشگاه آزاد چند روزیست آغاز شده است.  داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

در این میان شاید یکی از سوالات داوطلبان برای شرکت در این دوره اطلاع از شرایط دوره مقطع دکتری از جمله شروط معدل، شهریه و... باشد که در ادامه به آن اشاره شده است.

بر اساس دفترچه منتشر شده دانشگاه آزاد، داوطلبان مقاطع دکتری تخصصی باید دارای شرایط زیر باشند:

1- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره دکتری تخصصی شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل 17 برای رشته های دامپزشکی،  18.5 برای رشته های علوم انسانی و 17.5 برای سایر رشته ها، با رعایت سایر شرایط مندرج در شیوه نامه اجرایی براساس معدل و رتبه بندی و متناسب با ظرفیت برای هر یک از رشته/محل های انتخابی گزینش و برای مصاحبه علمی به گروه های تخصصی مربوط معرفی می شوند. امتیاز نهایی هر داوطلب براساس شاخص های پژوهشی – آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوه نامه اجرایی محاسبه و به عنوان شاخص برای گزینش نهایی داوطلبان ملاک عمل قرار می گیرد.

2- دارا بودن حداقل نمره پایان نامه 18.5 در کلیه رشته ها.

3- داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخه ای از فایل مقالات تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

4- ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند مشروط به این که تعداد نیمسال های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته از 4 نیمسال بیشتر نشود.

5- تحصیل در واحد دانشگاهی امارات (دبی) می باشند که علاوه بر شهریه های تحصیلی قادر به پرداخت وثیقه خروج از کشور (در حال حاضر مبلغ 150000000 ریال) به سازمان وظیفه عمومی نیز باشند. شهریه پذیرفته شدگان واحد امارات متحده عربی حدود سه برابر شهریه واحدهای داخل کشور و شهریه پذیرفته شدگان دارای ویزای اقامت امارات متحده عربی به صورت ارزی و براساس قوانین و مقررات واحد دریافت می گردد.

6- شهریه پذیرفته شدگان واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه مصوب سالانه این محل های دانشگاهی تعیین می گردد و تا دو برابر شهریه واحدهای داخلی می باشد.

بیشتر بخوانید// دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

7- شهریه دانشجویان ورودی سال 99 واحد بین المللی کیش به میزان 1.25 شهریه دانشجویان واحدهای داخلی (غیر بین الملل) می باشد.

8- هرگونه انتقال و میهمانی از واحدها ، پردیس ها و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد ممنوع می باشد.

9- دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند.

 


کد خبرنگار : 16