تاریخ : 1399,دوشنبه 20 مرداد20:46
کد خبر : 366716 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پیگیری‌های کمیته آموزش و پرورش برای اجرای رتبه بندی و قانون جذب معلمان حق‌التدریس

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش گفت: تعیین تکلیف و درخواست تعدادی از معلمان شاغل در مدارس در قالب نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، نهضتی، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلم، مربیان قرآن و معلمان مدارس غیردولتی باید مورد توجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مهدی اسماعیلی با اشاره به تجمع صورت گرفته امروز برخی از معلمان در برابر مجلس، اظهار کرد: بنابر مأموریتی که هیأت رئیسه مجلس محول کرد روز گذشته در جمع تجمع کنندگان حاضر شده و شنوای مشکلات و مسائل فرهنگیان عزیز بودم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از تجمع کنندگان نیروهای نهضت سواد آموزی بودند که در آزمون 20 تیرماه شرکت نموده ولی موفق به کسب حدنصاب  قبولی در آزمون نشده بودند که خواستار رفع مشکل خود بودند.

وی یادآور شدند: تاکید و تلاش ما این است که بعد از رسیدگی به خواسته و انتظار چندین ساله این قشر دلسوز و زحمتکش ساماندهی امر بسیار مهم نیروی انسانی آموزش وپرورش در سال‌های آتی، فقط از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان تنها مرجع و مرکز تامین و تربیت نیروی انسانی باشد.

اسماعیلی ادامه داد: در این تجمع تعدادی از بازنشستگان فرهنگی نیز حضور داشتند که همزمانی بازنشستگی آنان با تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان شاغل(۹۸/۷/۱) و عدم برخورداری از مزایای این قانون را تبعیض در حق خود قلمداد می‌کردند.

عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به لزوم توجه خاص به مقام و منزلت معلمان به تجمع کنندگان قول داد که تمام خواسته‌های آن‌ها را برای تصمیم‌گیری به مسئولان مربوطه رسانده و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

اسماعیلی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر و قبل از بازگشایی مدارس ضمن تعیین تکلیف نیروی انسانی خویش برابر قانون به فکر تامین کمبود معلمان در سال‌تحصیلی جدید و نیز در سال‌های آینده باشد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش وتحقیقات تأکید کرد: در نشست عصر روز یکشنبه ۱۹ مرداد کمیسیون آموزش، تمام این دغدغه‌ها به وزیر آموزش و پرورش منتقل و تأکید شد آموزش و پرورش برنامه عملی خود را برای حل این معضلات به کمیسیون آموزش و کمیته آموزش و پرورش ارائه کند.