تاریخ : 1399,سه شنبه 21 مرداد15:27
کد خبر : 366815 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اینترنت آموزش مجازی در دستورکار «همایش تبادل تجربیات دانشگاه‌ها»

در همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاه‌ها در اجرای آموزش مجازی مسائلی چون عدم کیفیت خطوط ADSL در آموزش مجازی، قطعی اینترنت و ظرفیت استارتاپ‌ها در توسعه آموزش الکترونیکی بررسی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاه ها و مراکز آموزشی در اجرای آموزش الکترونیکی در بحران کویید ۱۹ از امروز به صورت مجازی آغاز به کار می کند.

امروز قرار است نماینده ویژه رئیس جمهور، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت علوم و برخی مسئولان دانشگاه ها به سخنرانی بپردازند.

محور مورد بحث در روز نخست این همایش، بررسی و تحلیل از زیرساخت های ارتباطی موجود در کشور، پوشش نسل ۴ موبایل در کشور، عدم کیفیت خطوط ADSL در برخی شهرها و کندی مقطعی در برخی شهرها در زمان پیک و شبکه علمی بین دانشگاه ها اعلام شده است.

همچنین در روز دوم، (چهارشنبه ۲۲ مرداد) معاون آموزشی وزارت علوم، چند معاون آموزشی دانشگاه ها سخنرانی خواهند داشت و چالش های گذشته در اجرای با کیفیت آموزش در محیط الکترونیکی، نظارت و ارزیابی دوره ها، کیفیت و اثربخشی آموزش ها، ارزیابی درونی و بیرونی دانشگاه ها و مراکز آموزشی مرتبط بررسی می شود.

در روز سوم نیز (پنج شنبه ۲۳ مرداد) رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران و همچنین سه نفر از مدیران آموزش الکترونیکی کشور حضور خواهند داشت و در ادامه نرم افزارها و محتواهای مورد استفاده در کشور مورد تحلیل قرار می گیرند. چگونگی تبادل تجربه در این زمینه و ظرفیت شرکت ها و استارتاپ ها در توسعه آموزش الکترونیکی بررسی خواهد شد.