تاریخ : 1399,چهارشنبه 22 مرداد12:58
کد خبر : 366918 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

صحبت‌های تند حاجی‌دلیگانی در مخالفت با مدرس خیابانی

نماینده شاهین شهر گفت: رأی به خیابانی رأی به احتکار است. کسی را پیشنهاد داده‌اند که جرأت نمی‌کند پایش را در بازارهای کشور بگذارد اما در مجلس برای گرفتن رأی اعتماد تردد می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی «صمت» گفت: آقای خیابانی از نسل قدیم بازرگانی، نسل چرتکه است، اینها از مفهوم رقابت و فناوری اطلاعات درستی ندارند، ما با خیابانی و خیابانی‌ها مشکلی نداریم مشکل ما با قانون‌شکنی افراد است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل ما عدم عمل به قانون است. ۷ سال است که قانونشکنی می‌کنند، قرار بود برای کالاها شناسه رهگیری ایجاد کنند تا قاچاق کالا به صفر برسد، اشتغال به رونق بیفتد، گران فروشی از بین برود، گران فروشی ۲۵ میلیارد تقاضا برای ارز کاهش یابد، مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود اما؛ شناسه رهگیری و کد یکتا را اجرایی نکردند.

وی ادامه داد: این‌ها به جای این‌که مسئولیت قاچاق کالا را بر عهده بگیرند، در گزارششان بر خلاف گزارش مجلس شورای اسلامی قاچاق را نصف کرده است، با بازی با اعداد قاچاق کالا کم نمی‌شود.

نماینده شاهین شهر با بیان اینکه مدیری را که نامش به عنوان اخلالگر است  برای وزرات صمت پیشنهاد می‌دهند، گفت: بهترین دلیل برای رأی به مدرس خیابانی همین رفتارهاست، هندوانه در بسته که نیست، هندوانه در باز است چرا که ۱۵ ماه با اختیارات وزیر در وزارتخانه بوده است اما کاری نکرده بلکه قانون‌شکنی بسیار انجام داده است.

وی تاکید کرد: رأی به خیابانی رأی به احتکار است. کسی را پیشنهاد داده‌اند که جرأت نمی‌کند پایش را در بازارهای کشور بگذارد، در مجلس برای گرفتن رأی اعتماد تردد می‌کند، آقایان ما نماینده کدام مردم هستیم؟ آیا اگر بنا بود مردم به خیابانی رأی دهند، رأی می‌دادند؟ آن‌ها می‌خواهند خودرو بخرند، می‌خواهند جهزیه بخرند اما نمی‌توانند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آقای خیابانی در خیابان امین حضور در تهران حاضر شود و به کارگرانی که برای دختران‌شان آمده‌اند جهزیه بخرند جواب دهند. بنده تعهد می‌دهم هرچه آن‌ها گفتند قبول کنم بگوین به خیابانی اعتماد کن،‌ اعتماد می‌کنم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما با خیابانی نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی، عدم رصد هوشمندانه و واردات است. ما را مدرس خیابانی‌ها تحریم کرده‌اند همان‌هایی که جَنگ اقتصادی را با جُنگ اقتصادی اشتباه گرفتند که از طرفی همزمان ۲ میلیارد و ۳۰۰ دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به یک نفر داده‌اند.