تاریخ : 1399,چهارشنبه 22 مرداد23:00
کد خبر : 367000 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

متخصص طب سنتی ماساژور هم بود

با هوشیاری کارشناسان حوزه نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان و همکاری مقامات قضایی و پلیس آگاهی کاشمر فردی که خود را متخصص طب سنتی معرفی می کرد و بیماران زن و مرد را مورد درمان قرار می داد دستگیر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رکنا،  فردی که ادعا می کرد متخصص طب سنتی است و دختران، زنان و مردان کاشمری را بدون داشتن تجربه پزشکی مداوا می کرد شناسایی و به دام افتاد.

متخصص طب سنتی ماساژور هم بود

محمدجواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: این فرد مداخله‌گر درمان بدون داشتن مدرک قانونی و به طور غیرمجاز در امور طب سنتی، طب سوزنی، حجامت، ماساژ درمانی و درمان دیسک کمر که به صورت سیار فعالیت می‌کرد در یک منزل مسکونی و در شرایط بسیار نامطلوب اقدام به فعالیت‌های درمانی کرده، بنابراین با هماهنگی دادستانی دستگیر و متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: همچنین در بازدید از این مرکز متخلف لوازم، تجهیزات پزشکی و غیربهداشتی کشف و با حضورکارشناسان نظارت بر درمان و پلیس آگاهی ضبط شد.

دستگیری یک متخصص قلابی طب سنتی در کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: این فرد که از یکی از شهرهای دیگر در کاشمر اقدام به فعالیت کرده بود از مراجعان خود مبالغ میلیونی اخذ می‌کرد.

یزدانی بیان کرد: متأسفانه این افراد با تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی به صورت سیار با راه‌اندازی مراکز غیرمجاز و با انتشار تبلیغات در فضای مجازی اقدام به ارائه خدمات پزشکی می‌کرد که با توجه به ناآگاهی و دانش پزشکی، سلامتی افراد جامعه توسط این افراد در معرض خطر قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: ناآگاهی بخشی از افراد جامعه و به خصوص استقبال خانم‌ها از انجام این گونه عمل‌ها و مراجعه به مراکز غیرمجاز یا سیار، مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.