تاریخ : 1399,پنجشنبه 23 مرداد06:14
کد خبر : 367014 - سرویس خبری : یادداشت

ابوالفضل مظاهری

اول با آقای رئیس‌جمهور تماس بگیرید!

هر آنچه قبل‌تر و در نمونه‌های مختلف دیگر از دلار جهانگیری و افزایش قیمت بنزین گرفته تا همین عرضه دارا دوم در بورس دیده‌شده بود، همه اینجا جمع شده!

خبرنامه دانشجویان ایران: ابوالفضل مظاهری// اینکه از 9 شب دوشنبه تا 9 شب سه‌شنبه، چه اتفاقی افتاد! اینکه چگونه پروتکل سخت‌گیرانه و نشدنی-فاصله دوم‌تری صندلی‌ها و استفاده بیست‌درصدی از حوزه‌ها در مناطق گرمسیر- شدنی شد، اینکه چگونه سازمان سنجش ظرف چند ساعت در حفظ امنیت آزمون توانمند شد، اینکه چگونه وزیر علوم که پیشنهاددهنده تعویق بود و وزیر بهداشت که می‌خواست حتی شب کنکور درصورت عدم اجرای پروتکل‌ها، جلوی برگزاری کنکور را بگیرید، متحول و پشیمان شدند و بیانیه مشترک امضا کردند، ما هم بی‌اطلاعیم. شاید در چند روز آینده، جزئیات بیشتری هم درمورد این تحولات درونی و بیرونی منتشر شود که البته در برابر استرس واردشده با هزاران دانش‌آموز کنکوری و خانواده‌هایشان اهمیت چندانی ندارد.

ماجرای کنکور 99 آینه تمام‌نما و خلاصه کاملی از تصمیم‌گیری به سبک دولت روحانی است. هر آنچه قبل‌تر و در نمونه‌های مختلف دیگر از دلار جهانگیری و افزایش قیمت بنزین گرفته تا همین عرضه دارا دوم در بورس دیده‌شده بود، همه اینجا جمع شده! همان مدل تصمیم‌گیری خلق‌الساعه و لحظه‌ای، بی‌منطق، همان نادیده گرفتن نظرات کارشناسی، همان اظهارات متعدد متناقض و همان بی‌توجهی به افکار عمومی!

در تمام این سال‌ها از نحوه تصمیم‌گیری و اعمال‌نظر رئیس‌جمهور زیاد شنیدیم؛ حالا صابون دولت تدبیر و امید به تن دهه هشتادی‌ها هم خورد. تجربه ماه‌های اخیر به‌ویژه در مسئله کرونا نشان داد روحانی تمایلی به عبرت گرفتن ندارد و تا مرداد سال آینده در بر همان پاشنه خواهد چرخید. کاش وزرای دولت برای حفظ آبروی شخصی هم که شده قبل از اعلام رسانه‌ای هر تصمیمی، اول با آقای رئیس‌جمهور تماس بگیرند!


کد خبرنگار : 38