تاریخ : 1399,یکشنبه 23 شهريور10:52
کد خبر : 370058 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

پایش آماری «خبرنامه دانشجویان ایران» از آزمون کارشناسی ارشد نشان می‌دهد؛

کاهش علاقه برای حضور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی +جدول

در سال ۱۳۹۸ از ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده، ۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر انتخاب رشته کرده اند، یعنی چیزی در حدود ۵۵رصد. این آمار در سال ۱۳۹۷ اما قابل توجه است، به طوری که بر اساس آمارهای سنجش بیش از ۹۹درصد مجاز به انتخاب رشته اقدام به ثبت نام کردند. همچنین این آمار در سال ۱۳۹۶، حدود ۶۳درصد و در سال ۷۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به پایان رسید و تنها حدود ۵۰ درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فرم خود را تکمیل کردند.

بر اساس آمارهای سنجش، در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد آنها در جلسه آزمون حاضر شده‌اند. تعداد مجازین به انتخاب رشته ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر بود که در نهایت تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. البته قرار است نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ در مهرماه اعلام شود.

کاهش علاقه برای حضور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

پایش آماری «خبرنامه دانشجویان ایران» از وضعیت انتخاب رشته دانشجویان کارشناسی ارشد طی ۵ سال اخیر نشان می‌دهد، طی دوسال گذشته علاقه مجاز به انتخاب رشته شدگان این آزمون برای انتخاب رشته و در نهایت حضور در دانشگاه کاهش قابل توجهی داشته است.

در سال ۱۳۹۸ از ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده، ۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر انتخاب رشته کرده اند، یعنی چیزی در حدود ۵۵رصد.

این آمار در سال ۱۳۹۷ اما قابل توجه است، به طوری که بر اساس آمارهای سنجش بیش از ۹۹درصد مجاز به انتخاب رشته اقدام به ثبت نام کردند. همچنین این آمار  در سال ۱۳۹۶، حدود ۶۳درصد و در سال ۷۱ درصد بوده است.

البته این آمار به معنی ثبت نام نهایی دانشجویان برای حضور در داتشگاه نیست، بلکه همین داوطلبان نیز پس از اعلام نهایی نتایج این آزمون با ریزش هایی مواجه خواهد بود.

شرایط اقتصادی، کاهش خدمات رایگان آموزشی و صنفی دانشگاه‌ها، تعطیلی خوابگاه ها به دلیل کرونا بدون شک از عوامل این وضعیت می توان نام برد.

 


کد خبرنگار : 16