تاریخ : 1399,یکشنبه 23 شهريور16:30
کد خبر : 370111 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

روایت «خبرنامه دانشجویان ایران» از حواشی آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران؛

غیبت در آخرین سال حضور به عنوان رئیس جمهور!

مطالبه‌مان این است که آقای روحانی در آخرین سال ریاست جمهوری، در دانشگاه تهران حاضر شود و در مراسم 16 آذر که خودش عنوان کرده مراسمی برای شنیدن سخنان تشکل‌های دانشجویی است، در دانشگاه تهران حاضر و پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال تحصیلی دانشگاه ‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور با سخنرانی مجازی رئیس جمهور در دانشگاه تهران به صورت رسمی آغاز شد.

در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور، جمعی از استادان، دانشجویان، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور دارند. (جزئیات بیشتر)

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: اجازه صحبت به دانشجویان داده نشد

محسن نراقی، مسئول بسیج دانشگاه تهران پیرامون آغاز سال تحصیلی و سخنرانی رییس دولت برای دانشجویان گفت: همان طور که اطلاع دارید فردا جلسه اغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور روحانی است و نکته ای که وجود دارد این است که این جلسه چند سالی هست که برگزار می شود و سال گذشته اگر حضور ذهن داشته باشید همزمان با سفر اربعین بود و آنجا هم تشکل های دانشجویی دعوت نشده بودند که صحبتی انجام بدهند با این استدلال که مراسم آغاز سال تحصیلی مراسمی نیست که دانشجویان لزوم حضور داشته باشند.

مسئول بسیج دانشگاه تهران گفت: روحانی در این چند سال اخیر اصلا در محافلی که نقد شود حاضر نشده و برخلاف شعاری که می گفت ما صدای دانشجویان را می شنویم، صدای مردم را می شنویم، اصلا پاسخگو نبوده است و نمونه اش جلساتی است که وی در دانشگاه حاضر می شود و این جلسات فرمایشی است و وزیر علوم و بهداشت رقابت دارند بر سر اینکه کدامشان بیشتر از رئیس جمهور تعریف کنند و از آن طرف هم دانشجویان فرصت ندارند دانشجویانی هم فرصت داده می شود خیلی گزینشی و فرمایشی هستند نمونه هایی در سال های قبل بودند که اجازه صحبت به آنها داده نمی شد. (جزئیات بیشتر)

اقدام نمادین فعالان تشکل‌های دانشجویی در برگزاری آغاز سال تحصیلی با سخنرانی روحانی

دانشجویان تشکیلاتی دانشگاه تهران در اعتراض به عدم داشتن تریبون برای سخنرانی دربرابر رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی با برگزاری تریبون آزاد در کنار تالار علامه دانشگاه با حضور نمایندگان تشکلها به ایراد سخنان خود پرداختند.

در ابتدا سجاد اسماعیلی، نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: آقای روحانی اخرین سال دولت تدبیر و امید است و در شرایطی که میلیون ها محصل برای حضور در مدارس و دانشگاه ها حاضر می شوند شما پشت میز نشسته اید و از فصای مجازی در دانشگاه و مدارس سخن می‌گویید.

حال که مجال گفتگوی چهره به چهره ندادید خواستیم اینجا بایستیم و حرفهایمان را بگوییم شاید شما حرف های ما را از نمایشگر بخوانید.

اقای رییس جمهور آیا شما در این مملکت حضور دارید و آیا میدانید که تمام عملکردهای بد شما را به پای نظام و خون شهدا می‌نویسند؟ گفته بودید زبان دنیا را بلدید ولی گویا زبان سلطه را خوب بلدید که در برابر آنها سر خم کرده اید.

اقدام جالب دانشجویان خارج از محل سخنرانی حسن روحانی +عکس

گرانی خودرو و آشفتگی وضعیت بازار طلا و ... به دلیل تحریم نیست بلکه به دلیل بی توجهی به تذکرات رهبری در زمینه اقتصاد است؛ البته شما می روید و انقلاب می‌ماند؛ اما نسلهای آینده قضاوت خوبی از شما نخواهند داشت. امروز به دانشگاه نیامدید. باشد ولی لطفا در مراسم ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه حصور یابید و پای سخنان دانشجویان بنشینید.

آقای روحانی به این سوال پاسخ دهید که نسبت عملکرد شما با دولت اسلامی که وظیفه اش تمدن سازی است چیست؟ بدون تعارف بیان کنید که از نظر شما حددد و صغور آزادی بیان چیست؟

سجاد سجادی نماینده مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران گفت: آقای روحانی بیش از هرچیزی باید مراتب خوشحالی خود را از حضور شما در مراسم سال تحصیلی اعلام کنیم چرا که باعث امیدواری است که آخرین سال ریاست جمهوری شماست.

غیبت در آخرین سال حضور به عنوان رئیس جمهور!

امروز که رنگ شاخصهای بورس در چشم مردمقرمز شده شاهد این هستیم که چشم به صندوق توسعه ملی بسته اید.  امروز خرید خانه و ماشین رویایی ایرانیان شده است و جنایتی که با مسکن مهر انجام دادید بخشوده ناشدنی است.

شما مردم را با دلار ۵هزارتومانی ترسانیدید ولی به ۲۵هزارتومان رساندید. یکی از بدتربن عملکردهای شما گرانی بنزین و دامن زدن به اتفاقات آبان ۹۸ بود.

اگر تمامی معاندین باهم برای براندازی نظام فکر می‌کردند هیچوقت حریف حرکت یک شبه شما نمی‌شوند.  لطفا ساعت ۴و سی و یک دقیقه سی و یک شهریور را در یاد داشته باشید. امروز تمام خواسته ما لغو برجام و خروج از آن است بعد از وجود شما را در ریاست جمهوری مفید نمی‌دانیم.

همچنین نماینده مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه‌تهران گفت: پیش از هر چیز باید مراتب خوشحالی خود را از اینکه این آخرین سخنرانی شما به عنوان رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی است را اعلام می‌داریم. حقیقتا این خبر امید را در دل ما و ملت زنده می‌کند. آقای رئیس جمهور هیچ کس و هیچ چیزی مثل شما امنیت ملی جمهوری‌اسلامی ایران را به خطر نمی‌اندازد.

محسن نراقی، نماینده بسیج دانشگاه تهران ادامه داد: جناب اقای حسن روحانی امروز به دلیل اینکه خدای نکرده مبتلا به کرونا نشوید از فضای مجازی استفاده کرده اید و وزرایتان را فرستاده اید به راستی خون شما از بقیه رنگین تر است؟! به نظر مطالبه ما خنده دار است. انگار یادمان رفته است که با رییس جمهوری سخن می‌گوییم که در دوران بحران سیل سال گذشته در کیش و قشم به سر می‌برد.

غیبت در آخرین سال حضور به عنوان رئیس جمهور!

آقای روحانی مردم دیگر انتظار ندارند رئیس جمهورشان اقدامی را رقم بزنند بلکه انتظار دارند رئیس جمهور در انظار عمومی حاضر نشود و سخن نگوید و بیش از این با اعصاب مردم بازی نکند.  تا کی می‌خواهید مسیر غلط گذشته خود را پیش ببرید؟ خسته نشده اید از مجالس مجیز گویی اطرافیانتان؟

در آغاز سال تحصیلی حرمت دانشجویان و دانشگاه را پاس نداشتید. به نظرتان درست بود که دانشجویان اینجا و بیرون از سالن مراسم سال تحصیلی به بیان دغدغه هایشان بپردازند؟

راستی از تحریم‌ها چه خبر که قرار بود همه شان لغو شوند؟ تا کی ما باید خسارتهای برجام بی فرجام را بدهیم؟ کاری که شما و کابینه تان با اعتماد اجتماعی و سرمایه عمومی مردم کرده اید هیچکدام از دولتها نکرده اند و این را بدانید که در محضر ملت سالهاست که محکوم به خیانت هستید. تا دیر نشده فکری به حال اخرتتان کنید.

این حجم از رکود و تورم بی سابقه است. این دولت در به تاراج گذاشتن سرمایه های ملی بی سابقه است. اگر آه هیچ کسی گریبانش را نگیرد یقین بدانید آه کارگرانی که اسیر خصوصی بازی شده اند خواهد گرفت.

غیبت در آخرین سال حضور به عنوان رئیس جمهور!

در این مراسم یک دانشجوی علوم پزشکی تهران به نمایندگی دانشجویان علوم پزشکی و یک عضو هیات علمی دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به نمایندگی از اعضای هیات علمی به سخنرانی پرداختند.

سخنان انتقادی یک دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به رئیس‌جمهور:

آیا می‌دانید پرداختی‌های کادر درمان و پرستاران سال‌هاست که ثابت مانده و با منت پرداخت می‌شود؟
آیا می‌دانید نخبگان علمی کشور امکان تامین هزینه‌های اولیه زندگی‌شان را ندارند؟
ایا می‌دانید چند درصد از دانشجویان این دانشگاه در سال از کشور می‌روند؟
آیا می‌دانید خوابگاههای دانشجویی متاهلی ما امکان حضور یک زوج را ندارند؟
هیچ یک از بسترهای آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت در این ۷ ماه رایگان نبود.


کد خبرنگار : 38