تاریخ : 1399,سه شنبه 25 شهريور16:30
کد خبر : 370358 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام مخالفت با ادغام دانشگاه کوثر بجنورد

استاندار خراسان شمالی در خصوص آخرین وضعیت دانشگاه کوثر بجنورد گفت: نامه‌ای به وزارت علوم مبنی بر مخالفت خود با ادغام دانشگاه کوثر و دانشگاه بجنورد ارسال کرده‌ایم؛ هرچند با اصل موضوع ساماندهی مخالف نیستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درخصوص آخرین وضعیت دانشگاه کوثر بجنورد گفت: نامه‌ای به وزارت علوم مبنی بر مخالفت خود با ادغام دانشگاه کوثر و دانشگاه بجنورد ارسال کرده ایم؛ هرچند با اصل موضوع ساماندهی مخالف نیستیم.

شجاعی ادامه داد: اگر دانشگاه کوثر در استان‌های دیگر خوب عمل نکرده و رشد نداشته است، نباید دانشگاه کوثر بجنورد به پای آن‌ها بسوزد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به استقبال خانواده‌ها از دانشگاه کوثر بجنورد بیان کرد: تلاشمان حفظ پتانسیل‌های دانشگاه‌های استان است.

وی افزود: اکنون ۱۴۰ رشته در استان داریم که ۸۰ مورد آن مرتبط با ظرفیت‌های استان نیست و این مسئله برای ما افتخاری ندارد.

شجاعی نبود مقطع دکتری در استان را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: استان چندین سال یک نیرو را پرورش می‌دهد، اما او در مقطع دکتری به خارج از استان رفته و بازدهی خود را برای استان دیگری دارد.

استاندار خراسان شمالی افزایش تحصیلات تکمیلی و رشته‌های مرتبط با مزیت‌های نسبی استان در مقطع کارشناسی را سیاست‌های استان عنوان کرد و گفت: قصد نداریم در استان بیکار تحصیل کرده تولید کنیم.

وی در پایان گفت: آمایش دانشگاه اسفراین و شیروان با دانشگاه بجنورد می‌تواند فواید بسیاری برای این دو شهرستان داشته باشد که ورود تحصیلات تکمیلی از جمله این مزیت هاست.