تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/05/11 - 18:39
کد خبر: 206093

گلایه‌های مجدد دانشجویان و دانش‌آموختگان صنعت نفت؛

2000 دانشجوی «متخصص» دیگر نیز در آستانه بیکاری

2000 دانشجوی «متخصص» دیگر نیز در آستانه بیکاری

برای مثال در آتش سوزی های اخیر صنعت پتروشیمی اگر امکان بهره مندی از دانش و توانایی های دانش آموختگان متخصص آتش وجود داشت، بجای سوختن و هدر رفت میلیون ها دلار سرمایه ملی شاهد کاربرد این سرمایه ها در چرخه اقتصاد کشور می بودیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سرنوشت صنعت نفت و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با این رشته در دانشگاه صنعت نفت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماجرای پر حاشیه لغو استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، بیش از شش ماه است که حسابی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را درگیر به خود کرده است.

تحصن شبانه روزی یک هفته‌ای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که دی ماه سال گذشته در صحن این دانشگاه برگزار شد و امتحانات را لغو کرد، شورای اداری و استخدامی وزارت نفت را مجبور نمود تا در برابر خواسته دانشجویان کوتاه بیاید. اما علی رغم حل شدن مشکل دانشجویان روی کاغذ، هنوز دانشجویان معتقدند که در عمل، کارشان گیر است.

بر همین اساس مجدداً جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اعتراض خود را به عدم تحقق وعده ها اعلام کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

آنچه کشور را نجات می دهد، تکیه به نیروی داخلی و نگاه به درون است.
19 بهمن 1392، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

مسند مدیریت امانتی است الهی که به مدیر سپرده شده و او باید از این امانت الهی به شدت مراقبت کند. مولای متقیان علی(ع) درباره ی این امانت الهی می فرمایند:

«مدیریت و حکمرانی برای تو طعمه نیست، بلکه امانتی است بر گردن تو و کسی که از تو بالاتر است از تو خواسته تا نگهبان آن باشی؛ وظیفه نداری در کار مردم به میل و خواسته ی شخصی خود عمل کنی، یا بدون ملاک معتبر و فرمان قانونی، به کار بزرگی دست بزنی».

76 سال از تأسیس دانشگاه صنعت نفت با فلسفه تربیت نیروی انسانی متخصص برای استقلال و خودکفایی صنعت نفت کشور می گذرد و با گذر این سالها مفاخر علمی و مدیران صنعتی توانایی همچون شهید محمد جواد تندگویان در دامان این دانشگاه ترتیب یافته اند. این دانشگاه قطب اصلی تأمین نیروی انسانی متخصص وزارت نفت بشمار می رود و به علت وابستگی مستقیم به شرکت ملی نفت، دارای رشته های تخصصی و انحصاری صنعت نفت و گاز می باشد که بسیاری از این رشته ها در سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشاهده نمی شود. پیشینه و بنیه علمی قوی و امتیازات ویژه این دانشگاه مانند استخدام در شرکت های تابعه وزارت نفت، اولویت امریه پس از اتمام تحصیل و حضور اساتید منحصر به فرد و با سابقه، هر ساله باعث انتخاب این دانشگاه جهت کسب مدارج علمی بالا در مقاطع مختلف، از سوی داوطلبان آزمون های سراسری از تمام نقاط کشور شده است.

اما آنچه باعث اعتراض خانواده دانشگاه صنعت نفت است، کم توجهی وزیر به آینده دانشگاه، دانش آموختگان و دانشجویان صنعت نفت می باشد. متأسفانه در عصری که تمام رقبای نفتی منطقه ای و غیر منطقه ای با هزینه های بسیار کلان به تلاش برای تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه های تخصصی صنعت نفت خود مبادرت می ورزند، ما نه تنها شاهد تلاش و برنامه ریزی در جهت رشد و گسترش توانمندی ها و اعتلای هرچه بیشتر دانشگاه صنعت نفت نبوده، بلکه متأسفانه با بی توجهی مسئولین مربوطه نظاره گر تضعیف این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین و پیشتازترین مرکز آموزش عالی کشور در زمینه نفت و گاز نیز هستیم.

گاهاً در سخنرانی ها و مجالس رسمی از سوی مسئولین، صحبت ها و مقایسه هایی در مورد رشته های این دانشگاه مطرح می شود که موجب شگفتی افراد مطلع می گردد. به عنوان مثال مقایسه رشته مهندسی شیمی HSE  با بهداشت صنعتی و حراست از سوی مسئولین نشان از نا آگاهی این دوستان دارد، که لازم به تذکر است اساس رشته های دانشگاه صنعت نفت طراحی مهندسی ذاتاً ایمن و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و انسانی می باشد. چه بسا اگر سالیان پیش شاهد حمایت های بیشتری از این دانشگاه بودیم و بجای حذف رشته های نوینی چون مهندسی آتش در صدد توسعه و کاربردی تر کردن این قبیل رشته های تخصصی در دانشگاه صنعت نفت می بودیم، میتوانستیم اکنون ضمن حرکت به سمت کاهش وابستگی به نیروهای متخصص خارجی و تلاش در زمینه ارتقاء دانش فنی در منطقه شاهد افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت های خود در زمینه نفت گاز باشیم.

برای مثال در آتش سوزی های اخیر صنعت پتروشیمی اگر امکان بهره مندی از دانش و توانایی های دانش آموختگان متخصص آتش وجود داشت، بجای سوختن و هدر رفت میلیون ها دلار سرمایه ملی شاهد کاربرد این سرمایه ها در چرخه اقتصاد کشور می بودیم.

عدم اتخاذ تصمیمات بلند مدت، نبود نگاه فنی و جامع در مدیریت کلان مجموعه وزارت نفت و صرفاً نگاه کوتاه مدت و مقطعی در  یافتن راه حل مشکلات موجود و بی توجهی به حل اساسی و ریشه ای مشکلاتی که صنعت اول کشور با آن دست به گریبان هست سبب شده است این صنعت با مشکلات حل نشده فراوانی مواجه شود که با توجه به فضای رقابتی شدید موجود در صنعت نفت و گاز در دنیا صدمات جبران ناپذیری به این بخش وارد خواهد شد که یکی از این مشکلات در زمینه جذب، نگهداشت و ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی در صنعت نفت می باشد.

متاسفانه بنا به ابلاغیه 19 خرداد 1394 وزیر محترم نفت، جناب آقای مهندس زنگنه، مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه های تابعه وزارت نفت، علی رغم امتیازات و وعده های داده شده به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و اعتماد دانشجویان به آنها، سرنوشت دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تحت الشعاع قرار گرفته است، لذا با توجه به ماهیت تخصصی رشته های دانشگاه صنعت نفت و محدود بودن آنها به صنایع نفت و گاز و متعهد به خدمت بودن دانش آموختگان در مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابعه، دانش آموختگان و دانشجویان شانس اندکی جهت استخدام در مجموعه های خارج از وزارت نفت را دارند.

پس از پیگیری های شبانه روزی و اعتراضات گسترده دانشجویان و فارغ التحصیلان در خصوص تعیین وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در سال گذشته و بی توجهی مسئولان مربوطه به درخواست این افراد و بی نتیجه ماندن تمامی پیگیری های انجام شده، در نهایت تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت منجر به صدور ابلاغیه پر ابهام 27 دی ماه 1394 از جانب وزارت نفت گردید، افسوس که در این ابلاغیه آینده تاریک تری برای دانشگاه صنعت نفت ترسیم شد، و امتیاز اولویت جذب برای ورودی های سال 1395 و به بعد حذف شده، حال سوال اینجاست که با توجه به شرایط سخت دانشکده های فنی مهندسی این دانشگاه، با حذف بزرگترین امتیاز جذب افراد برتر کنکور سراسری در رشته های کاملا انحصاری و تخصصی در این دانشگاه، چه کسی پاسخگوی افت شدید رتبه های ورودی در سال های آتی و افت کیفی بوجود آمده در نیروی متخصص برای صنعت نفت خواهد بود؟ آیا این تصمیم منجر به وابستگی بیشتر صنعت نفت و کشور به بیگانگان نخواهد شد؟

از سوی دیگر در برابر عدم اجرای ابلاغیه ی 27 دی ماه 1394 از سوی وزارت نفت، دلایلی از سوی این وزارت خانه مبنی بر کمبود بودجه و مازاد نیرو مطرح می گردد که باعث طرح این سوال می شود که آیا میزان بودجه ی لازم برای جذب حداکثر 2000 نفر نیروی متخصص، آن هم در طول 4 سال، برای وزارت عریض و طویل نفت، بهانه ی قابل قبولی محسوب می شود؟ آیا بی توجهی وزیر محترم به اعلام نیاز مکرر مدیران و رؤسای شرکت های تابعه به کمبود شدید نیروی متخصص انسانی در بخش های فنی و عملیاتی در 2 سال گذشته توجیه پذیر است؟  (لازم به ذکر است در صورت صحبت با چند تن از مدیران نفتی متوجه خواهید شد که شرکت های نفت نه تنها مازاد نیروی متخصص ندارند بلکه با کمبود شدید نیرو نیز مواجه هستند که انتقال کارکنان بخش حراست، آشپزخانه و ... به بخش های عملیاتی گواهی بر این مدعا می باشد.)

بیش از یک سال از تلاش و پیگیری بی وقفه دانش آموختگان و دانشجویان از مسئولین و وزیر محترم نفت برای تعیین تکلیف و حل مشکلات استخدامی به وجود آمده می گذرد و علیرغم دعوت این برادران به آیه مبارک (( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ. ای کسانی که ایمان آورده اید، به پیمان ها وفا کنید. سوره مبارکه مائده، آیه 1  )) متأسفانه پاسخ صحیح و شایسته ای به دانش آموختگان و دانشجویان داده نشده است و چنانچه استحضار دارید قوانین مصوب، عطف به ماسبق نمی گردند. بنابراین تصویب و اجرای هرگونه قانون جدید می بایست برای ورودی های جدید دانشگاه نفت اعمال گردد.

در حالی که کلیه قوانین تصویب و اجرا شده از سال 94 تاکنون برای تمامی دانش آموختگان منتهی به ورودی سال 94 نیز در حال اعمال می باشد. در حال حاضر برخورد یکسانی با تمامی دانش آموختگان یک ورودی صورت نمی پذیرد و قانون به صورت عادلانه اجرا نمی گردد؛ به نحوی که دانش آموختگانی که تعهد انجام خدمت سربازی و یا تمایل به ادامه تحصیل پیش از استخدام در مجموعه وزارت نفت را نداشته اند، بر اساس قوانین گذشته جذب شده و مابقی طبق قوانین ناعادلانه جدید، تنها به دلیل گذراندن خدمت سربازی و یا تحصیل در مقاطع بالاتر امکان استخدام در شرکت های تابعه وزارت نفت را ندارند، آیا اینگونه تصمیمات نتیجه‌ ای جز ناامیدی و یأس نیروی جوان و باب شدن بدعهدی و عهد شکنی در جامعه اسلامی ایران خواهد داشت؟

شایان ذکر است که مخالفت با جذب نیروهای متخصص جدید باعث ایجاد اثرات سوء در مجموعه وزارت نفت شده که ذکر چند مورد از تبعات آنها در ذیل قابل تأمل است:
- افزایش فشار و استرس کاری بواسطه افزایش حجم کار، خستگی مفرط و افزایش خطای انسانی
- ایجاد خلاء فنی در سلسله مراتب سازمانی بواسطه عدم جذب سازمان یافته نیروهای متخصص در بازه های زمانی مناسب و بازنشسته شدن کارمندان با تجربه
- عدم امکان انتقال دانش و تجربه کارکنان با تجربه به کارکنان رده های میانی و پایینی سازمان ها
- از بین رفتن فرصت های مناسب زمانی برای شکوفا شدن تفکرات خلاقانه در جهت به روز نگهداشتن دانش فنی و تکنولوژی بومی نسبت به تکنولوژیهای روز دنیا
- تضعیف و از بین رفتن بخش نظارتی در پروژه های برون سپاری شده بواسطه بازنشسته شدن کارکنان باتجربه و نبود کارکنان کیفی و با تجربه مناسب در رده های میانی سازمان
- از بین رفتن فضای رقابت فنی و علمی در نزد کارکنان به دلیل عدم تزریق نیروهای جوان

آیا تأمل در هر کدام از موارد فوق الذکر منجر به این نتیجه نخواهد شد که تصمیم اخیر وزارت نفت در خصوص عدم جذب نیروی انسانی تصمیمی به دور از هرگونه بررسی و ارزیابی کارشناسی بوده و تبعات آن در آینده نزدیک گریبان گیر صنعت اول کشور خواهد شد؟

در این برهه زمانی خاص پس از رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران که باعث ایجاد مشکلات بیشماری برای کشور شده است و قرار گیری در یکی از حساس ترین دوران صنعت نفت کشور؛ عدم توجه کافی به پرسنل زحمت کش صنعت نفت، کار شکنی های متعدد در اجرای قانون و وعده های داده شده به دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و در انتها نابودی دانشگاه صنعت نفت به مثابه کاشت بادی است که در آینده طوفان نصیب این صنعت خواهد کرد، پیش گیری و رفع مشکلات مطروحه خواسته تمامی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهندس نفت خيز جنوب
1395/05/11 - 19:07

اين تيكه را واقعاً خيلى خوب نوشتند ، واقعاً ما در شركت نفت خيز جنوب نياز به كمك و نيروي جديد داريم.
- افزایش فشار و استرس کاری بواسطه افزایش حجم کار، خستگی مفرط و افزایش خطای انسانی
- ایجاد خلاء فنی در سلسله مراتب سازمانی بواسطه عدم جذب سازمان یافته نیروهای متخصص در بازه های زمانی مناسب و بازنشسته شدن کارمندان با تجربه
- عدم امکان انتقال دانش و تجربه کارکنان با تجربه به کارکنان رده های میانی و پایینی سازمان ها
- از بین رفتن فرصت های مناسب زمانی برای شکوفا شدن تفکرات خلاقانه در جهت به روز نگهداشتن دانش فنی و تکنولوژی بومی نسبت به تکنولوژیهای روز دنیا
- تضعیف و از بین رفتن بخش نظارتی در پروژه های برون سپاری شده بواسطه بازنشسته شدن کارکنان باتجربه و نبود کارکنان کیفی و با تجربه مناسب در رده های میانی سازمان
- از بین رفتن فضای رقابت فنی و علمی در نزد کارکنان به دلیل عدم تزریق نیروهای جوان
محمدرضا
1395/05/11 - 19:08

من تا اونجا که خبر دارم ۲سال هست که دانشگاه نفتیا دنبال حق استخدامیشون هستن. دولتی که نمیتونه مشکل این 2000 تا دانشگاه نفتی رو حل کنه، چه طور میخواد مشکلات بیکاری مملکتو ریشه کن کنه.
بهزاد
1395/05/11 - 19:12

به یاری امام زمان و همت خود این عزیزان حق مسلم و وعده هایی که بهشون داده شده اجرابی مبشه با حق طلبی خود این عزیزان ... خداوند جای حق نشسته و مسئولین نظام مقدسمون مخصوصا رهبر‌عزیزمون شاهد همه ی این وقایع و اجحافات در حق ما خواهند بود ....
دانشجوی دانشگاه تهران
1395/05/11 - 19:13

ای کاش توی جامعه مون مفهوم نخبه پروری و سرمایه گذاری وجود داشته باشه همه جای هر نهاد بزرگ و مهم یک جا رو برای پرورش نیروی انسانی خودش در نظر میگیرد اوووخت تو کشورمون داریم درجا میزنیم 80 ساله صنعت نفت دانشگاه زیر نظر خودش داره حالا داره درجا میزنه بابا بیخیال این صنعت و خدمت به کشور بشید بیاید شماها هم مثه خیلی از ماها و شریفیا اپلای کنیم که خیلیا هدفشون همینه که عرصه برای اونا باز بشه و کشورمون درجه 3 باقی بمونه
فریبرز
1395/05/11 - 19:13

چ خبره تو نفت؟
تا جایی ک میدونم ب دانشجوهای نفت گفتن شما اولویت دارین حالا زدن زیرش!!!
درسته این تصمیم وزیر نفت ب نفع بقیه دانشجوها مثل منه ولی آدم باید منصف باشه بنظرم
تهرانو ول کنی بزنی اهواز ب امید کار بعد آخریش اینجوری بشه...
دمشون گرم ک پیگیرن
ناشناس
1395/05/11 - 19:15

ما فقط و فقط می خواهیم که به عهدی که با ما بسته آن عمل کنند. همین
سامی
1395/05/11 - 19:16

واقعا مطالب درست و بجایی بود
حق این بیچاره ها رو بدید
شرکت نفتی باسابقه
1395/05/11 - 19:21

فکر میکنید دلیل این آتش سوزی های اخیر پالایشگاه ها چی بوده؟ وقتی نیروهای غیرمتخصص و بی سواد و ناکارآمد HSE دارن تو صنعت نفت جولان میدن همین میشه. واقعا اگر اونجا یه فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت بود مطمئن باشید همچین اتفاقی نمی افتاد. چون فارغ التحصیلای این دانشگاه بسیار باسواد، دلسوز صنعت کشور، و کاردان هستند (خیلی سال باهاشون همکارم) و الانم که دارم می بینم نسل جدید این دانشگاه وضعش این شده. واقعا متاسفم وزارت با این کارها واقعا داره تیشه به ریشه صنعت نفت میزنه و مطمئن باشید عواقب این کار رو در چند سال آینده خواهد دید.
احسان
1395/05/11 - 19:27

واقعا عجیبه که حق این جوونا رو اینطوری دارن میخورن! حقشون رو بهشون بدید!!!
محسن
1395/05/11 - 19:28

رهبری بارها در صحبت هاشون فرمودن که دانشجو باید مطالبه گر باشه
ما به هیچ عنوان از حقمون کوتاه نمیایم
ناشناس
1395/05/11 - 19:32

آقای روحانی به این بندگان خدا قول استخدام دادن
خدا رو خوش نمیاد
شما واسطه شو بین اینا و وزارت نفت
میلاد از دانشگاه علم وصنعت
1395/05/11 - 19:42

من باچندتاشون برخورد داشتم بچه های باسوادین، اونطور که میگفتن کتبن بهشون تعهد دادن اما عملی نشده، این وزیر کلا انگار نمیتونه درست کار کنه، دق ودلیشو سر جوونای بیچاره خالی میکنه، بی انصافیه بنظرم
سینا
1395/05/11 - 19:44

بهتره وزارت نفت مطابق سابق رفتار کنه و به اون چیزیکه قبلا وعده داده بودن عمل کنه. در غیر این صورت خسارت سنگینی به کشور وارد می شه.اگه یه مهندسیو که حداقل چهار سال تو این رشته تخصصی درس خونده نذارن سر کار چه کسی باید چرخ این صنعت عظیم رو بچرخونه؟؟؟
دانشجوی نفت
1395/05/11 - 19:47

من با رتبه کارشناسیم میتونستم برم شیمی علم صنعت و حتی چند تا از رشته های دانشگاه شریف. اما رفتم خوزستان. تو گرما. تو کمبود امکانات. با همه چی ساختیم تا به مملکتمون خدمتت کنیم.ارشد جز 20 نفر اول شدم ولی نرفتم رفتم خدمت مقدس سربازی 24 ماه تو بیابون های تو دمای 60 درجه به مملکتم خدمت کردم. جالبه بدونید عضو بنیاد نخبگان هم هستم.تحت شرایطی هم میتونم برم دانمارک یا کانادا. ولی خداشاهده که موندیم تا به مملکت و سرزمینمون خدمت کنیم. با 65 درجه اینجا میسازم تا خاک اجدادیم روآبادکنم. امکانات و زندگی راحت خارج رو نمیخام ( احتمالا خیلی ها مثل من باشن)...
رییس جمهور و وزیر محترم دریابید مارا...
لطفا آینده نفت مملکت رو خراب نکنید..
اگه الان صدها مدیر برتر نفتی داریم اینا همون دانشجو های دهه 60 و 70 دانشگاهن که در کنار دانشجو های دهه 50 و 40 پرورش پیدا کردن....
رییس جمهور محبوب لطفا آینده نیروی انسانی وزارت نفت رو در چشم انداز بلند مدت با عدم جذب نیرو های متعهد و متخصص به خطر نندازید.....
مهندس
1395/05/11 - 19:48

فکرشو بکن بهت قول بدن بعد بزنن زیرش، مگه چندباز زندگی میکنی که فرصت ازمون و خطا داشته باشی
محمد
1395/05/11 - 20:47

حق با دانشجویان دانشگاه نفت است و آن شیخ پیر باید قبل از نابودی کامل صنعت نفت برکنار شود
amir
1395/05/11 - 20:53

واقعا حیف نیس این فارغ التحصیلان دانشگاه نفت که مطمئنا جز بهترین های کنکور سراسری بودن از طرف دیگه این همه هزینه و وقتی که دولت صرف تربیت این افراد کرد بی نتیجه بمونه؟؟ ؟ حیف نیس از این همه استعداد استفاده نشه
ساناز
1395/05/11 - 21:32

آدم نمیدونه چی بگه در مورد ظلمی که در این دولت تدبیر و امید داره میشه به نخبه های این مملکت
سنبل
1395/05/11 - 21:38


همیشه از بی عدالتی ها میشنیدیم ولی اگر کسی برای ما کاری نکنه تو بهترین روزهای زندگیمون با وعده هایی که براش برنامه زندگی مونو ریختیم داریم از همه چیز نا امید میشیم.
ناشناس
1395/05/11 - 21:43

اقای روحانی شما را با تدبیر میبینیم
اقدام اقای زنگنه منافی شعار امید و تدبیر شماست
ریشه ی امید فارغ التحصیلان دانشگاه نفت را خشک نکنید
سید
1395/05/11 - 21:53

رهبرم شما به داد ما جوونا برسید.بخری از این دولتیا در نمیاد.دارن همه مملکت رو میدن به غربی ها
ساناز
1395/05/11 - 21:56

به کجا چنین شتابان ، وقتی با نخبه این طور برخورد میشه باید هم هر هفته یه جا آتیش بگیره .....
karim
1395/05/11 - 23:00

همه با هم یا علی بگید و عزمتونو جزم کنید و یک هفته و چه بسا کمتر مثل کوه کنار دوستانتون بایستید.
کارمند POGC
1395/05/11 - 23:32

اولویت استخدامی و عمل به آیین نامه جذب گروه الف دانشگاه نفت از حقوق مسلم این بچه ها است...این ها فرزندان کشور و سرمایه های ملی هستند. آقای زنگنه به وعده های وزارت نفت پایبند باشید
IOOC
1395/05/11 - 23:54

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خواستار حق خود هستند. آقای زنگنه ظلم به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را متوقف کنید.
ناشناس
1395/05/12 - 00:17

جناب زنگنه تیشه به ریشه نفت زدن هنر نیست.
برخورد قهری منصفانه نیست.مدیران پا به سن گذاشته با مدیریت خسته بسته دیگه جواب نمیدهند.خواهش میکنم از این همه نیروی نخبه دانشگاه نفت استفاده کنید تا نیروی جوان کارآمد سرخورده و فراری نشوند
ناشناس
1395/05/12 - 00:44

آقای رئیس جمهور خواهشآ شما جلوی ظلم وزیرتو بگیرین.. توی روز روشن داره در حق کلی جوون ظلم میکنه..
کریم
1395/05/12 - 07:17

سلام من سه سال پیش فقط و فقط به خاطر اینکه بعد از اتمام درسم تو وزارت نفت استخدام میشم رفتم اهواز دانشگاه صنعت نفت ولی الان با وجود اینکه یه سال از درسم مونده دیگه تقریبا نامید شدم چون وزارت به قولش عمل نکرده و منم یه سال دیگه مثل بقیه ی دوستام باید بیکار باشم خدایا خودت به دادمون برس
کارمند پتروشیمی بندر امام
1395/05/12 - 07:43

والا جالبه بعد از ۷۶ سال که وزارت این تعهد رو عملی کرده حالا برنه زیرش...البته که حالا میگیم کشور درگیر مشکلاتی هست اما دیگه نباید عهدشکنی کرد
فارغ التحصیل دانشگاه نفت
1395/05/12 - 10:15

اینقدر پافشاری و پیگیری میکنیم تا حقمون رو بگیریم ... خدا جای حق نشسته ... عمر دولت و عمر کار شما آقای زنگنه کوتاهه ... زنگنه تا حالا در هیچ موردی در صنعت نفت نمره قبولی کسب نکرده .... تفکر خلاق یک سیستم بر اساس نیروی انسانی متخصص و افزایش روحیه کارکنان می باشد که آقای زنگنه دقیقا برعکس عمل کردند .... با توجه به اطلاع رسانی دقیق به نمایندگان مجلس توسط بچه های نفت ایشالا با عزمی راسخ این مشکل رو برطرف میکنیم ولی بی تدبیری آقای زنگنه همیشه در ذهن ها خواهد ماند .... خدایا به امید تو در بدترین شرایط میریم که حقمون رو یکبار برای همیشه در راستای اعتلای صنعت نفت بگیریم ممنون
کارمند مناطق نفت خیز
1395/05/12 - 16:52

درود بر تو خبرنامه واقعا درد دل کارمندا رو گفتی. همین کارا هستش که هر روز یه جا آتیش میگیره
محسن
1395/05/12 - 17:05

آقای رییس جمهور لطفا نگذارید خلف وعده صورت گیرد...
میلاد
1395/05/12 - 17:05

بی عدالتی بیداد میکند... مسوولین محترم بیدار شوید و رسیدگی کنید...
فاطمه
1395/05/12 - 17:15

ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با سوادان این مملکت تا آخر پای حق و حقوقمون هستیم.
پدر یکی از فارغ التحصیلان کارشناسی نفت آبادان ورودی 89
1395/05/12 - 17:20

باسلام.
من پدر یکی از افرادی هستم ک ب اجبار من فقط به علت بند استخدام مربوط به آن دانشگاه وارد آن دانشگاه شد. پسرم عاشق رشته عمران بود و در کارنامه سبزش عمران صنعتی اصفهان، و خواجه نصیر و رشته های عالی دیگری را نیز آورده بود.
تورا به مقدساتتان قسم. نگذارید پسرم از من متنفر شود.
زندگی ما از هم پاشیده و روز به روز بدتر می شود.
خواهش میکنم با زندگی این همه جوان بازی نکنید.
حامد
1395/05/12 - 17:30

واقعا به نظر من هیچ دلیل دیگه ای واسه رفتن به دانشگاه صنعت نفت به جز اولویت استخدام معقول نمیاد... همه ی این دوستان بهترین دانشگاه های کشور رو قبول میشدن و فقط به این دلیل اونجا رو انتخاب کردن...هر چند با نگاهی به نتایج آزمون کارشناسی ارشد در رشته های نفتی میتوان به سطح بالای علمی این دانشگاه هم پی برد... امیدوارم بچه های دانشگاه نفت به حقشون برسن و این بی عدالتی و حق خوری تموم شه
اکبر
1395/05/12 - 17:54

آقای روحانی به این بندگان خدا قول استخدام دادن
خدا رو خوش نمیاد
شما واسطه شو بین اینا و وزارت نفت
فارغ التحصیل نفت
1395/05/13 - 03:09

در قبال بدعهدی و پیمان‌شکنی وزیر نفت از او جواب بخواهید...
آینده نسل جوان حق‌الناسی عظیم در دستان دولت است
دانشجوو
1395/05/13 - 03:26

با حذف بزرگترین امتیاز جذب افراد برتر کنکور سراسری در رشته های کاملا انحصاری و تخصصی در این دانشگاه، چه کسی پاسخگوی افت شدید رتبه های ورودی در سال های آتی و افت کیفی بوجود آمده در نیروی متخصص برای صنعت نفت خواهد بود؟ آیا این تصمیم منجر به وابستگی بیشتر صنعت نفت و کشور به بیگانگان نخواهد شد؟
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top