تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/13 - 16:36
کد خبر: 206286

تلاش برای ضربه به فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی؛

ایده‌پردازان «فتنه سبز» نگران چه چیزی هستند؟ +فیلم و عکس

ایده‌پردازان «فتنه سبز» نگران چه چیزی هستند؟ +فیلم و عکس

پایگاه خبری شفقنا در گفتگویی با وحید قبادی دانا عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی که در حال حاضر رئیس سازمان جوانان هلال احمر می باشد تلاش کرده است تا با مقدمه ای نادرست فعالیت های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی را زیر سوال برده و از زبان عضو هیأت علمی این نهاد دانشگاهی نسبت به اینکه شاخصه اولیه تاسیس این مجموعه کمرنگ شود ابراز نگرانی کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: پایگاه خبری شفقنا در گفتگویی با وحید قبادی دانا عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی که در حال حاضر رئیس سازمان جوانان هلال احمر می باشد تلاش کرده است تا با مقدمه ای نادرست فعالیت های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی را خارج از اهداف اولیه این نهاد دانشگاهی عنوان کرده و زیر سوال ببرد و از زبان عضو هیأت علمی این نهاد دانشگاهی نسبت به اینکه شاخصه اولیه تاسیس این مجموعه کمرنگ شود ابراز نگرانی کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابراز نگرانی پایگاه خبری شفقنا در حالی صورت می گیرد که با شناخت گردانندگان این پایگاه خبری که با تابلوی همکاری بین المللی شیعه فعالیت می کند می توان بیش از پیش به دلایل نگرانی جریان مذکور پی برد.

این پایگاه خبری که در حال حاضر به مدیریت مجتبی حسینی توسل از اعضای اسبق انجمن تهران و نزدیکان ابوالفضل فاتح مدیرعامل اسبق ایسنا و مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 بوده و در همان ایام نیز جانشین وی در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی می باشد، اداره می گردد؛ در حالی تلاش نموده با تیتر «نگرانی وجود دارد که جهاد دانشگاهی کارآیی خود را از دست بدهد» از زبان وحید قبادی دانا این نهاد دانشگاهی را با حاشیه هایی همراه کند؛ که اتفاقاً وی نیز از اعضای اسبق انجمن تهران می باشد.

قبادی دانا - که با توجه به برخی اظهارات شاهدان عینی جادارد اقدامات وی در وقایع کوی دانشگاه سال 78 بررسی و واکاوی گردد- در حالی که این روزها رئیس سازمان جوانان هلال احمر بوده و علی القاعده نمی تواند از جزئیات عملکرد جهاد دانشگاهی مطلع باشد، در چارچوب سیاست های پایگاه خبری نزدیک به مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایسنا تلاش کرده تا احتمالاً با طرح انتقاداتی زمینه را برای تغییر و تحولات برای اعضای حقیقی هیأت امنای جهاد دانشگاهی فراهم نماید و نفوذ جریان همسو با فتنه را در این مجموعه مهیا کند و مشخص نیست چرا شفقنا نیز هم راستا با بی بی سی فارسی - که با پرداختن به سوژه ای همچون نامه 92 تشکل- تلاش دارد تا برخلاف دیدگاه دلسوزان و دانشگاهیان ارزش فعالیت های علمی و پژوهشی را در فضای دانشگاهی کاهش دهد. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

گفتنی است با توجه به اینکه جریان مذکور طی سال های گذشته این نهاد دانشگاهی را به پاتوقی سیاسی تبدیل کرده بودند و تعداد نفرات قابل توجهی از اعضای انجمن تهران (از جمله مدیرمسئول فعلی پایگاه خبری شفقنا) در جهاد دانشگاهی مسئولیت داشتند، به نظر می رسد تلاش دارند تا ظرفیت جدیدی از حضور اعضای همسو با خود را فراهم آورده تا در بزنگاه های سیاسی از این ظرفیت همچون سال 88 بهره برداری نمایند. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)


نمایندگان میرحسین موسوی در دیدار با رهبر انقلاب از راست: عباس آخوندی- حسن عابدجعفری- ابوالفضل فاتح- بیژن زنگنه- قربان بهزادیان نژاد- محمدرضا بهشتی

گفتنی است در گذشته نیز این جریان بسیاری از بورس ها و فرصت های تحصیلی در این نهاد دانشگاهی را به افراد همسو با خود اختصاص داده و هزینه بسیار زیادی را به جهاد دانشگاهی برای حفظ پاتوق سیاسی‌شان تحمیل کرده بودند. به طوریکه هزینه تحصیل ابوالفضل فاتح در دانشگاه آکسفورد با یک حساب و کتاب ساده مبلغی در حدود 130 هزار پوند (حدود ششصد میلیون تومان) برای جهاد دانشگاهی هزینه داشته است.

وی در جریان انتخابات سال 88 در یک تخلف آشکار در زمان تحصیل با پول بیت المال به ایران باز می گردد و به عنوان معاون تبلیغات ستاد کودتا به فعالیت می پردازد و پس از ایفای نقش خود در القای شبهه تقلب در ساعات اولیه پس از رأی‌گیری و پس از شکل‌گیری فتنه، کشور را به مقصد انگلیس ترک نموده و مشخص نشد هزینه هایی که جهاد دانشگاهی در این خصوص خرج نمود تکلیفش چه شد؟


ابوالفضل فاتح در کنفرانس خبری میرحسین موسوی در ساعات اولیه پس از رأی گیری و اعلام پیروزی در انتخابات


این نگرانی از سوی رسانه ای ابراز می شود که مدیریتش علی رغم مسئولیت سرپرستی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تهران و با عهده داری مسئولیت اصلی سیاستگزاری و برنامه‌ریزی واحد کوی جهاد دانشگاه و برخی بخش های مستقر در پردیس مرکزی دانشگاه و دانشکده های خارج از پردیس، در زمان انتخابات سال 88 وی با پذیرش جانشینی ابوالفضل فاتح در ستاد میرحسین موسوی ماه ها درگیر اقدامات سیاسی و تبلیغاتی برای کاندیدای خود بودند و مشخص نیست که در آن برهه چگونه دغدغه و نگرانی برای جهاد دانشگاهی را ضمن دارا بودن مسئولیت در این نهاد دانشگاهی دارا نبودند؟!

این سیاسیون به ظاهر فرهنگی در حالی نگران امور جهاد دانشگاهی شده اند که رهبر انقلاب در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی (خردادماه 93 ) درخصوص پرهیز جهاد دانشگاهی از ورود به عرصه های سیاسی و "راست" روی ها و "چپ" روی های غلط سیاسی، توصیه هایی بیان نمودند. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.) و انتظار می رود جهاد دانشگاهی به سمتی خلاف نظر و دیدگاه های جریان مذکور که در طی سال های گذشته در این مجموعه نفوذ نموده است، حرکت کند.

مسئله ای که در گذشته با جهت گیری های صریح سیاسی و حرکت انحرافی و خزنده فرهنگی، شرایط را به گونه ای رقم زد که حتی معاون فرهنگی وقت جهاد دانشگاهی یک روز قبل از استیضاح وزیر سابق علوم به خود اجازه می دهد در مصاحبه ای اقدام به توهین به نمایندگان مجلس و تهدید به آشوب در دانشگاه ها نماید. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.) و یا برخی به اسم کار فرهنگی در دانشگاه ها اقدام به برگزاری برخی اردوهای مختلط و ضد فرهنگی نمایند. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا و اینجـــا مراجعه کنید.) و البته هنوز سخنان واهی معاون فرهنگی سابق جهاد دانشگاهی را در نقد روحانیت و ترویج تز "اسلام بدون روحانیت" که در رسانه های مختلف به صورت وسیع انعکاس داشت و پرده از افکار و نیات گروه حاکم بر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بر می داشت از خاطره ها پاک نشده است. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

حال مشخص می شود چرا جریان مذکور در خصوص حیف و میل هایی که در مورد بورسیه افرادی همچون ابوالفضل فاتح و حلقه انجمن تهران در جهاد دانشگاهی صورت گرفته هیچگاه لب به اعتراض نگشوده و حال تلاش دارد خود را نگران سرنوشت جهاد دانشگاهی نشان دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1395/05/14 - 20:07

مسئله ی کشور و دانشجویان یه متن بی ارزش یه پایگاه بی ارزش هست که تا حالا اسمش رو هم نشنیدم!!! شفقنا !!!!! کی اهمیت میده به همچنین خبری که کلی انرژی برای جمع آوری عکس و اسم و ... کی کی بوده و کی کی شده ووو .... در میارید؟ .... به خدا شما دارید چیزهای بی ارزش رو پر رنگ می کنید..... محل نزارید.... که چی؟ به چیزهای مهم مثل اقتصاد مقاومتی و تولید علم و فرهنگ دینی گزارش بگیرید .... نه حزب بازی.... بابا موسوی مرد رفت..... ولش کنید......شما منتظیرید تو خبر گزاری اونا (اصلاح طلبان) پاشونو کج بزارن بعد سریع مچشون رو بگیرید....خوب این خوبه وووولی خیلی ناقصه!!! پ خودتون اینجا چه کاره اید؟ گزارش بگیرید....از مشکلات واقعی دانشجویان.....
و من الله التوفیق
یا علي
ناشناس
1395/05/15 - 11:18

چرا رنجنامه دانشمند ایرانی به روحانی را درج نکردید؟ که می توانست یک سرتیتر باشد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/612359/%D8%B1%D9%86%D8%AC%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%A8%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B2%D9%84%D8%B4-%D8%B4%D8%AF
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top