تاریخ انتشار: شنبه 1395/05/23 - 13:57
کد خبر: 207031

دومین هفته تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مقابل مجلس؛

دانشجویان بلاتکلیفند!

دانشجویان بلاتکلیفند!

عده‌ای اما این رفتار وزراتخانه را نوعی تسویه حساب سیاسی می‌دانند؛ احتمالا دانشجویانی که با ساز و کار جذب و پذیرش در دولتهای نهم و دهم وارد دانشگاه صنعت نفت شدند، امروز از سوی دولت یازدهم، فقاد صلاحیت جذب و استخدام در وزارت نفت هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان، وارد دومین هفته خود شد و این در حالی است که هیچ مقام مسئولی پاسخ بلاتکلیفی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه این دانشگاه را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویانی که در بین آنها رتبه‌های ممتاز کنکور سراسری به چشم می‌خورند، اکنون با نمرات و معدل بالا در مقابل وزارت نفت تجمع‌کرده‌اند که چرا وزارت محترم نفت، آنها را استخدام نمی‌کند!


دانشجویان می‌گویند که وزارت نفت علی رغم تعهدی که در زمان انتخاب رشته به داوطلبین برتر کنکور سراسری داده است، به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاههاست.

عده دیگری نیز می‌گویند اینها همه بهانه است که وزارت نفت، به جای استخدام فارغ التحصیلان ایرانی و دانشجویان ممتاز کشوری، متخصص و تکنسین خارجی جذب کند.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از سال گذشته پیش از امتحانات  دی‌ماه تجمعات اعتراض‌آمیز خود را آغاز کردند، حتی کار به تحصن شبانه‌روزی در حیاط دانشگاه کشید و امتحانات نیز لغو شد، اما دانشجویان دست بردار نبودند.

بالاخره مسئولین وزارت نفت و دانشگاه صنعت نفت، وعده جذب دانشجویان را دادند و تجمع به پایان رسید. تجمعی که در سرمای زمستانی دی ماه، دانشجویان با سختی‌های زیادی مواجه کرده بود.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اما بعد از اجرایی نشدن وعده‌های مسئولین وزارت نفت، چند تجمع دیگر در مقابل وزارت نفت کردند ولی آب از آب تکان نخورد.

موج جدید اعتراض دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، با تجمع هفته گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی، آغاز شد و با تذکر چند نماینده مجلس در صحن علنی به زنگنه همراه شد.

تذکر هفته گذشته نمایندگان مجلس به زنگنه در صحن علنی

وزیر نفت اما در مقابل این اعتراضات همچنان مقاومت می‌کند. وی گفته است: وزارت نفت مقررات و دستورالعمل هایی برای جذب فارغ التحصیلان دانشکده صنعت نفت دارد، که بر همین اساس تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز دانشکده صنعت نفت استخدام می شوند و وزارت نفت مقررات در این زمینه را رعایت کرده و براساس آن عمل می کند. (اینجـــــــا)

با این حال، تجمع دانشجویان وارد هفته دوم شده است؛ دو هفته است که نمای ساختمان بهارستان با حضور اعتراض آمیز دانشجویان در جلوی درب اصلی، رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته است. دانشجویان حق خود را می‌خواهند، حقی که وزارت نفت قائل به آن نیست.

روایت تصویری از ماجرا

در بین تجمع کنندگان، فقط دانشجویان برتر و رتبه علی کنکئر به چشم می‌خورند، دانشجویانی که می‌توانستند بهترین دانشگاه‌های ایران را انتخاب کنند اما به علت وعده استخدام به این دانشگاه آمدند.

عده‌ای اما این رفتار وزراتخانه را نوعی تسویه حساب سیاسی می‌دانند؛ احتمالا دانشجویانی که با ساز و کار جذب و پذیرش در دولتهای نهم و دهم وارد دانشگاه صنعت نفت شدند، امروز از سوی دولت یازدهم، فاقد صلاحیت جذب و استخدام در وزارت نفت هستند.

باید منتظر ماند و دید که فرجام این دانشجویان چه خواهد شد؟ آیا مقام مسئولی حاضر می‌شود پادرمیانی کند و دانشجویان را از این بلاتکلیفی دربیاورد؟ وزارت نفت که گوشش بدهکار نیست: دانشجویان بلاتکلیفند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top