تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/08 - 00:15
کد خبر: 208357

امیرحسین ثابتی

حد علی مطهری همین است!

حد علی مطهری همین است!

علی مطهری به خاطر نامه ای که به پورمحمدی درباره اعدام های 67 نوشته خبرساز شده ولی طبق معمول خبرساز بودنش نه به خاطر هنروری یا ویژگی اکتسابی و خاصی از سوی او، بلکه به خاطر بی مایگی و سطحی بودنش است.

خبرنامه دانشجویان ایران: امیرحسین ثابتی*// علی مطهری به خاطر نامه ای که به پورمحمدی درباره اعدام های 67 نوشته خبرساز شده ولی طبق معمول خبرساز بودنش نه به خاطر هنروری یا ویژگی اکتسابی و خاصی از سوی او، بلکه به خاطر بی مایگی و سطحی بودنش است.اینکه بر بی مایگی و سطحی بودن او تاکید دارم نه به خاطر اختلاف سلیقه سیاسی، بلکه به خاطر شناختی است که از او دارم.

تابستان سال 90 به همراه چند نفر از دوستان گفتگویی تفصیلی و چندساعته با او داشتیم. در بخشی از آن گفتگو وقتی بحث به نهضت آزادی و نسبت آنها با انقلاب و ... رسید مطهری از نهضت آزادی دفاع کرد و من متقابلا نامه بهمن 66 امام خمینی خطاب به محتشمی پور درباره طرد نهضت آزادی را متذکر شدم اما مطهری در کمال حیرت ابتدا سکوت کرد و سپس گفت: "نمی‌دانم! اطلاعاتم کافی نیست. امام (ره) در آن نامه چه می‌گوید؟"

همان لحظه به این فکر می کردم که وقتی فرزند ارشد آیت الله مطهری ابتداییات تاریخ انقلاب را هم نمیداند و یک نسل سومی انقلاب باید آنها را برای او توضیح دهد، چه انتظاری از سایر اقدامات و مواضع وی می توان داشت؟

این خاطره همیشه در ذهنم بود تا اینکه چندماه قبل نیز گفتگوی ویدیویی مطهری با رضا رشیدپور در برنامه "دید در شب" را دیدم که در بخشی از آن گفتگو وقتی موضوع بحث به آزادی بیان و عقیده و ... میرسد، علی مطهری در اظهاراتی به شدت سطحی پاسخهایی متناقض میدهد که همانجا یاد کتاب آینده انقلاب اسلامی شهید مطهری افتادم که اگر علی مطهری یکبار آن کتاب را با دقت خوانده و فهمیده بود، خیلی راحت میتوانست پاسخ سوالات مجری برنامه در این باره را بدهد اما وی از فضل پدرش در این حد هم بی بهره بود.

خلاصه کلام آنکه مطهری را به معنای واقعی کلمه نباید جدی گرفت، کسی که تمام شهرتش به سبب انتساب ژنتیکی با یکی از بزرگان انقلاب است و در سواد و فهم و ادب کوچکترین شباهتی با پدرش ندارد، حد و اندازه اش همان "کف گرگی" زدن در مجلس و "پفیوز" خطاب کردن سایر نمایندگان است.

* مسئول سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top