کد خبر: 1042

بازتاب مراسم تحلیف در رسانه های بین المللی

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز " در گزارشی ضمن پوشش مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران در مجلس شورای اسلامی نوشت که احمدی نژاد اعلام کرده که سیاست خارجی را قدرتمندانه و با برنامه‌ موثرتر جدیدی پیگیری خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:رسانه‌های بین‌المللی مراسم تحلیف رئیس جمهور ملت ایران را بطور گسترده‌ای پوشش دادند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، مراسم تحلیف "محمود احمدی نژاد " در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب وسیعی داشته است.
روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز " در گزارشی ضمن پوشش مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران در مجلس شورای اسلامی نوشت که احمدی نژاد اعلام کرده که سیاست خارجی را قدرتمندانه و با برنامه‌ موثرتر جدیدی پیگیری خواهد کرد.

روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز " نیز خبر مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود به نقل از سخنان احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی نوشت: مهم نیست چه کسی رای خود را به چه کسی داده است چیزی که ما نیاز داریم اقتدار ملی است.

هفته‌نامه‌های آلمانی "اشپیگل " و "فوکوس " نیز به طور جداگانه در پایگاه اینترنتی خود به انتشار خبر تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت ایران پرداختند و در بخش‌هایی از گزارش خود به برخی از سخنان محمود احمدی نژاد در مراسم تحلیف پرداختند.

صدای آمریکا نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت که احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری خود را به جای آورد.

رسانه‌های انگلیسی نیز به طور وسیعی به پوشش مراسم تحلیف دکتر محمود احمدی نژاد پرداختند.

روزنامه "تایمز " چاپ لندن در گزارشی به بررسی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایرانیان پرداخت و به بخش‌هایی از سخنان محمود احمدی نژاد در مجلس شوارای اسلامی پرداخت.

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف " نیز مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی را پوشش داد و نوشت احمدی نژاد دو هفته فرصت دارد تا وزیران کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

شبکه خبری "بی‌بی‌سی " انگلیس نیز در پایگاه اینترنتی خود به بررسی خبر مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد در مجلس شواری اسلامی پرداخت.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست " نیز به پوشش خبر تحلیف محمود احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی پرداخت. این روزنامه برای این خبر خود از تعدادی عکس استفاده کرده که برخی از آنها مربوط به سفر "سلطان قابوس " پادشاه عمان به تهران، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در محضر مقام معظم رهبری و تعدادی عکس نیز از حضور احمدی نژاد در مجلس شواری اسلامی برای مراسم تحلیف بوده است.

اغلب روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، پایگاه‌های خبری و اینترنتی و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی فرانسه امروز همزمان با مراسم تحلیف "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران ضمن پوشش گسترده این خبر آن را در صدر اخبار خود قرار دادند.

هفته‌نامه فرانسوی "نوول آبزرواتور " با قرار دادن تیتر "وعده احمدی‌نژاد در ایجاد تغییرات در ایران " در سایت اینترنتی خود ضمن اعلام خبر تحلیف رئیس‌جمهور ایران در بخشی از گزارش خود به اظهارات احمدی‌نژاد درباره "مقاومت ایران در برابر کشورهای ظالم و دیکتاتورها " پرداخت.

روزنامه فرانسوی "لوموند " نیز خبر نخست سایت اینترنتی خود را به خبر تحلیف رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و عکسی را که در آن رئیس‌جمهور در حال ورود به مجلس بمنظور شرکت در مراسم تحلیف بود، ضمیمه این خبر کرد.

این روزنامه فرانسوی همچنین در بخشی از گزارش خود ضمن اشاره به اظهارات کاخ سفید درباره خودداری از ارسال پیام تبریک به احمدی‌نژاد، به واکنش رئیس‌جمهور ایران به این مسئله پرداخت که گفته بود: "هیچ کس در ایران منتظر ارسال پیام تبریک از جانب غرب نیست ".

روزنامه فیگارو نیز در اقدامی مشابه دیگر رسانه‌ها و روزنامه‌های فرانسوی با مخابره این خبر به سوگند احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت ایران پرداخت که سوگند خورده بود پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانونی اساسی کشور باشد.

این روزنامه فرانسوی نیز در بخش اصلی خبر خود به وعده رئیس‌جمهور ایران درباره ایجاد تغییرات در ایران و جهان اشاره کرد.

دیگر رسانه‌های مهم فرانسه نظیر "لوپاریزین، رادیو بین‌المللی فرانسه و شبکه تلویزیونی فرانس 24 " نیز در پایگاه اینترنتی خود به پوشش خبر مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب پرداخته و بخش‌هایی از سخنان وی در این مراسم را نقل کردند.

روزنامه‌های صهیونیستی نیز خبر مراسم تحلیف دکتر " محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهور منتخب ملت ایران را به طور گسترده‌ای پوشش دادند.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست " خبر نخست پایگاه اینترنتی خود را به خبر مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران اختصاص داد.

این روزنامه صهیونیستی در بخشی از گزارش خود به این بخش از سخنان رئیس جمهور منتخب ایرانیان پرداخت که احمدی نژاد با اشاره به عدم ارسال پیام تبریک از سوی برخی کشور‌ها گفت: برخی از کشورها اعلام کردند که ما دولت و انتخابات را به رسمیت می‌شناسیم، اما پیام تبریک ارسال نخواهیم کرد، دلیل این رفتار آنها این است که دموکراسی را در راستای منافع شخصی خود می‌‌خواهند و ما به آنها می‌گوییم که کسی در ایران منتظر پیام تبریک شما نیست و ملت ایران نه برای اخم های شما و نه برای تبریک‌ها و لبخند‌های شما ارزشی‌ قائل نیست.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت " خبر نخست پایگاه خبری خود را به خبر تحلیف رئیس جمهور ایران در مجلس شواری اسلامی اختصاص داد.

این روزنامه صهیونیستی برای مطلب خود از عکسی استفاده کرد که در آن رئیس جمهور منتخب ایران و رئیس قوه‌ قضائیه دیده می‌شوند که با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند.

ین روزنامه صهیونیستی در بخشی از گزارش خود درباره این مراسم نوشت که احمدی‌نژاد در مراسم تحلیف گفت در پیشگاه قرآن مجید و ملت ایران به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند متعال سوگند یاد کرد که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانونی اساسی کشور باشد.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص " نیز در پایگاه اینترنتی خود در پوشش خبر مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب پرداخت و به بخش‌هایی از سخنان ریاست جمهوری در این مراسم پرداخت.

مرتبط ها