کد خبر: 129714

وزیر اقتصاد عازم قزاقستان شد

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر امور اقتصادی ودارایی در راس هیاتی به منظور شرکت در چهارمین نشست وزرای اقتصادی کشورهای عضو اکو، هفتمین همایش اقتصادی آستانه و دومین کنفرانس مقابله با بحران مالی جهانی، عازم قزاقستان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، مقرر است، هفتمین همایش اقتصادی آستانه با محوریت موضوعاتی نظیر بررسی چشم انداز فناوری‌های جهانی، توسعه پایدار متاثر از گفتمان جهانی شدن، فناوری های سبز، توسعه تجارت سبز و هوشمند، مدیریت ریسک های جهانی و حکمرانی جهانی و مباحث دیگر نظیر بررسی وضعیت مالی و زیر ساخت های اقتصاد جهانی در پانلهای جداگانه تخصصی از 31 اردیبهشت ماه تا 1 خرداد ماه سالجاری در پایتخت قزاقستان و با حضور مقامات ارشد بیش از 150 کشور جهان برگزار شود.

بر اساس این گزارش همزمان، دومین کنفرانس مقابله با بحران مالی جهانی به منظور تحلیل وضعیت کنونی اقتصاد جهانی و چالشهای مالی جهانی و نیز تلاش برای تقویت تجارت، رشد، تولید و اشتغال جهانی در محل یاد شده برگزار می شود.

بر پایه این گزارش، قرار است، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان علاوه بر کنفرانس مذکور در چهارمین نشست وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو اکو نیز به عنوان رئیس دوره‌ای این نشست سخنرانی نمایند.

این گزارش می‌افزاید، مقرر است، وی در خلال این سفر، با برخی از مقامات و وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای شرکت کننده در این رویداد، در مورد همکاری اقتصادی دو ‌جانبه و همچنین توسعه همکاری منطقه ای دیدار و گفت‌وگو نمایند.

در این سفر، بهروز علیشیری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری نیز طیب‌نیا را همراهی خواهند کرد.