کد خبر: 134701

اعطای تسهیلات پژوهانه به دانشجویان دکتری

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد اعتبار برای کمک به دانشجویان دکتری به عنوان تسهیلات پژوهانه پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در زمینه کمک به دانشجویان دوره دکتری، اظهار داشت: در سال‌های گذشته چیزی به عنوان پژوهانه به تعداد محدودی از دانشجویان دکتری پرداخت می‌شد، به طوری که در سال 92 کمتر از 2 میلیارد پژوهانه به برخی از دانشجویان دکتری پرداخت شد.

وی افزود: وزارت علوم، بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای به دولت اعتبار قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه درخواست کردند، اما قبل از تحقق آن ما در وزارت علوم کار اساسی صورت دادیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: قرار شد وزارت علوم 20 میلیارد اعتبار به شکل تسهیلات در اختیار دانشجویان دکتری قرار دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز موافقت اولیه خود را در این زمینه با همین رقم اعلام کرده و ممکن است افزایش هم داشته باشد.

احمدی یادآور شد: با پیگیری‌های معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم امیدواریم در سال 93 حدود 40 میلیارد اعتبار برای کمک به دانشجویان دکتری به عنوان تسهیلات پژوهانه داشته باشیم.