کد خبر: 1380

نیروی انتظامی زوری اعتراف نگرفت

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان قم که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های اخیر علیه کشور گفت: زمانی که آشفتگی‌ها و ناهنجاری‌هایی در اجتماع رخ می‌دهد، کارهایی پیش می‌آید که بی‌گناه و گناه‌کار آسیب می‌بینند و مانند سیل همه را می‌برد و قابل تبعیض نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران:فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: برخی‌ها می‌گویند نیروی انتظامی از متهمان به زور اعتراف گرفته است که بنده در پاسخ آنها می‌گویم، از خانم کلینتون که کسی اعتراف نگرفته است که به راحتی همه مسائل را باز می‌کند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس از قم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان قم که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های اخیر علیه کشور گفت: زمانی که آشفتگی‌ها و ناهنجاری‌هایی در اجتماع رخ می‌دهد، کارهایی پیش می‌آید که بی‌گناه و گناه‌کار آسیب می‌بینند و مانند سیل همه را می‌برد و قابل تبعیض نیست.

وی ادامه داد: در این شرایط تضییع حقوق مردم بی‌شک وجود دارد که باید علت اساسی آن را پیدا کرد و فهمید که چه کسانی آن را ایجاد کردند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه باید سرمنشاها را پیدا کرد گفت: کسانی که این فتنه‌ها را می‌کارند باید پیدا کرد نه اینکه مقصر را نیروی انتظامی معرفی کرد. در زمانی که خانه‌ای آتش بگیرد، ماموران آتش‌نشانی تلاش می‌کنند تا آن آتش را با کمترین خسارت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خاموش کنند، حال ممکن است این آتش بر اثر تخریب کامل خانه و یا با آب خاموش شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: باید از ابزار و روش‌های جدید استفاده کنیم تا بتوانیم بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم. باید صبور باشیم و اگر جایی اجتماع شده پرخاشگری نکنیم و سعی شود با بهترین روش با موضوع برخورد کرد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه باید از کارهایی که موجب ترویج توطئه‌گران می‌شود، جلوگیری کرد گفت: یک حادثه اجتماعی نیاز به برخورد مدبرانه دارد تا بتوان با آن مقابله کرد.

وی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی گفت: امروزه کوچکترین موضوع در بزرگترین سایت‌ها و رسانه‌ها خبر شده و بهترین روش در این امر اطلاع‌رسانی شفاف از سوی پلیس است تا مردم اعتماد کنند.
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: از زمانی که اتفاقات پس از انتخابات آغاز شد، ما بر آن شدیم که اطلاع‌رسانی دقیق را داشته باشیم تا اجازه ترویج توطئه‌ و دروغ‌پردازی به رسانه‌های بیگانه را ندهیم.

احمدی‌مقدم گفت: دشمنان تنها می‌خواهند امنیت در کشور از بین برود و هیچ هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند که باید در این زمینه هوشیار بود.

وی با اشاره به بیان صحبت‌های مطرح شده در مورد تقلب در انتخابات از سوی برخی گروه‌های سیاسی گفت: اینها که اینقدر گفتند تقلب صورت گرفته امروز شاهد هستیم خود اعتراف می‌کنند که هیچ تقلبی نبوده است. از سوی دیگر برخی‌ها می‌گویند نیروی انتظامی از متهمان به زور اعتراف گرفته است که بنده در پاسخ آنها می‌گویم، از خانم کلینتون که کسی اعتراف نگرفته است که به راحتی همه مسائل را باز می‌کند.

وی گفت: توطئه‌ها ‌علیه کشور ادامه دارد و ممکن است به صورت گوناگون بروز کند و لازم است همگان در این زمینه هوشیار بوده و با قدرت در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: ملت ما امروزه توانست با قدرت از این مرحله عبور کند و گره‌ها در حال آشکار شدن است.

فرمانده انتظامی کشور گفت: در جریانات اخیر شاید ما مشکلاتی داشتیم، اما شجاعانه به آنها اعتراف می‌کنیم و قرار نیست که همه چیز خوب باشد.

وی افزود: باید امنیت در جامعه برقرار باشد و برقراری امنیت نیز خواسته مردم است که پلیس با تمام توان به آن اهتمام دارد.

احمدی‌مقدم در پایان بر گسترش دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: این دوره‌ها اثرات بسیار مناسبی را در میان نیروها دارد و باید گسترش یابد.

فرمانده انتظامی کشور افزود: در جریانات اخیر کشور بسیاری از کسانی که اهل فن بودند نیز نمی‌توانستند حق را از باطل تشخیص دهند چه برسد به مامور ما، که این دوره‌ها می‌تواند کمک بسیاری در رشد مسائل دینی در میان ماموران داشته باشد.